Критеријуми оцењивања у настави Српског језика – 2. разред | ||
---|---|---|
СРПСКИ ЈЕЗИК | ||
Област | Оцена | Критеријуми |
Књижевност
Језик
Језичка култура
Књижевност
Језик
Језичка култура
|
Одличан (5) |
-У потпуности је савладао садржаје из правописа и граматике. -Самостално примењује правописна и граматичка правила. - Активно учествује на часу током часова анализе текста, самостално изводи закључке. -Течно и изражајно чита са разумевањем (линеарне и нелинеране текстове) и негује читалачке навике. - Показује иницијативу током наставе, понаша се другарски. -Показује иницијативу и креативност у решавању захтева. -Може успешно да ради у различитим групама и врстама задатака. -Поштује и примењује правила лепог говорења и писања. - Исправно и правилно записује речи и реченица словима латинице -Редовно и уредно води запис на часу. -Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору. -Редовно израђује домаће задатке. -Истражује и користи различите изворе информација. -Активно учествује у раду давањем конструктивних идеја. |
Врло добар (4) |
-Савладао је садржаје из правописа и граматике. -Примењује правописна и граматичка правила. -Учествује на часу током часова анализе текста и изводи закључке. -Течно чита са разумевањем и негује читалачке навике. -Поштује и примењује правила лепог говорења и писања. -Показује иницијативу и креативност у решавању захтева. -Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору. -Редовно и уредно води запис на часу. -Редовно ради домаће задатке. -Користи различите изворе информација. |
|
Добар (3) |
-Уочава садржаје из правописа и граматике. -У знатној мери примењује и уочава правописна и граматичка правила. - При анализи текста одговара на конкретна питања. -Одговара усмено и писмено на задати захтев. -Чита линеарни текст. -Познаје правила лепог говорења и писања. - Правилно записује штампана и писана слова латинице -Води запис на часу. -Ради домаће задатке. |
|
Довољан (2) |
-Препознаје научене садржаје из правописа и граматике. -Уочава правописна и граматичка правила. -При анализи текста одговара уз подстицај наставника на постављена питања. -Чита текст. -Препознаје правила лепог говорења и писања. -Води запис на часу. - Повремено ради домаће задатке уз већу асистенцију. |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред |
---|
МАТЕМАТИКА |
Тема: БРОЈЕВИ |
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: – одреди десетице најближе датом броју; – усмено сабира и одузима бројеве до 100; – користи појмове чинилац, производ, дељеник, делилац, количник, садржалац; – примени замену места и здруживање сабирака и чинилаца ради лакшег рачунања; – усмено множи и дели у оквиру прве стотине; – израчуна вредност бројевног израза са највише две операције; – реши текстуални задатак постављањем израза са највише две рачунске операције и провери тачност решења; – одреди непознати број у једначини са једном аритметичком операцијом; – одреди делове (облика) дате величине; – изрази одређену суму новца преко различитих апоена; – прочита број записан римским цифрама и напише дати број римским цифрама; – прикаже мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом; – уочи правило и одреди следећи члан започетог низа; |
МАТЕМАТИКА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Бројеви
|
Одличан (5) |
- Самостално и тачно решава изразе са две и више рачунских операција. - Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 именујући при томе чланове рачунских операција ради лакшег и бржег рачунања. - Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак израчунавања. - Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. - Самостално и тачно решава једначином сложене текстуалне задатке и проверава тачност решења. - Самостално и тачно аутоматизовано множи и дели у свакодневној примени. - Самостално и тачно примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно решава једначине са две рачунске операције и објашњава поступак. - Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. - Самостално и тачно решава проблемске задатке на више начина и објашњава своје приступе решавању. - Самостално и тачно изражава одређену суму новца преко различитих апоена. - Самостално и тачно записује и чита бројеве римским цифрама и објашњава систем писања бројева римским цифрама. - Самостално и тачно приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма и на основу тих података реши задатак и провери тачност решења. - Самостално закључује на основу датих података, уочава правило и одређује следећи члан започетог низа, објашњава правило. |
Врло добар (4) |
- Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој. - Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100. - Самостално и тачно примењује одговарајући математички запис, објашњава поступак писаног рачунања. - Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак. - Самостално и тачно решава једноставне и понекад сложене текстуалне задатке и знада самостално и понекад уз мањи подстицај објасни поступак. - Самостално и тачно одређује непознати чинилац, дељеник и делилац и објашњава поступак. - Самостално множи и дели аутоматизовано у оквиру таблице множења. - Самостално примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно решава текстуалне задатке уз помоћ и подстицај код сложених зададатака. - Зна да изрази одређену суму новца преко различитих апоена, али је несигуран. - Самостално и тачно чита и записује бројеве римским цифрама. - Самостално приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма, најчешће зна да реши задатак на основу тих података. - Самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
|
Добар (3) |
- Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој уз мању помоћ. - Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100, ретко погреши. - Примењује одговарајући математички запис, објашњава уз минималну помоћ поступак писаног рачунања. - Примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција, понекад погреши. - Примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. - Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац, али не обашњава поступак. -Множи и дели у оквиру таблице множења без потпуне аутоматизације, уз повремене грешке које исправља самостално. -Примењује везу множења и дељења уз повремену помоћ, не именујући при томе чланове рачунских операција. -Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац, али не објашњава поступак. - Решава текстуалне задатке, уз несигурност и повремену помоћ, али најчешће разуме и може самостално да постави задатак. - Именује новчанице, али греши и сам се исправља када изражава суму преко различитих апоена. - Чита и записује бројеве римским цифрама, понекад греши. - Приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом, али понекад се деси грешка. - Најчешће самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
|
Довољан (2) |
- Броји унапред и уназад до 100. - Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици. - Сабира и одузима до до 100 без аутоматизације уз сталну помоћ, повремено греши у примени одговарајућег математичког записа. - Уз подршку примењује замену места и здруживање сабирака, често греши у именовању чланова рачунских операција. - - Уз подршку примењује везу сабирања и одузимањау скупу бројева до 100 при чему често греши у именовању чланова рачунских операција. - Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац уз сталну помоћ. - Множи и дели у оквиру таблице множења без аутоматизације, уз сталну помоћ. - Примењује везу множења и дељења уз сталну помоћ, не именује при томе чланове рачунских операција. - Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац уз сталну помоћ. - Решава једноставне текстуалне задатке уз мању несигурност и сталну помоћ. - Именује новчанице и уз помоћ зна да изрази суму преко различитих апоена. - Уз помоћ чита и записује бројеве римским цифрама. -Уз велику помоћприказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом. - Уз велику помоћ уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
|
||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
МАТЕМАТИКА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Геометрија
|
Одличан (5) |
- Самостално црта и обележава дуж , праву и полуправу. - Самостално и тачно мери дужину дужи, и изражава је различитим јединицама мере за дужину. - Самостално и тачно одређује дужину изломљене линије графички и рачунски, - Самостално и тачно израчунава обим када су дужине страница изражене различитим јединицама мере или сам мери дужине страница и рачуна обим. - Уочава симетричне фигуре и самостално и прецизно допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и самостално их црта на основу захтева датих у текстуалном задатку. |
Врло добар (4) |
- Црта и обележава дуж (када је дата дужина), праву и полуправу. - Самостално и тачно мери дужину дужи, понекад погреши у изражавању различитим јединицама мере за дужину. - Именује и самостално црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује и самостално црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Самостално одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. - Самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере. - Самостално црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Уочава симетричне фигуре и самостално допуњава дати цртеж, тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву, али није прецизан. - Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и црта их на основу захтева датих у текстуалном задатку повремено тражећи помоћ. - Самостално користи геометриски прибор. |
|
Добар (3) |
- Разликује дуж, полуправу и праву и понекад прецизно их црта. - Самостално мери дужину дужи, али понекад греши. - Именује и црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује и црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Зна да одреди дужину изломљене линије графички и рачунски, али повремено греши. - Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, самостално израчунава обимкада су дужине страница изражене истом јединицом мере уз повремене грешке. - Самостално, али непрецизно црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Самостално уочава подударне фигуре на датом цртежу. - Уочава симетричне фигуре, уз повремену помоћ допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Самостално,али непрецизно користи геометриски прибор. |
|
Довољан (2) |
-Разликуједуж, полуправу и праву и уз помоћ их црта. - Уз помоћ мери дужину дужи. - Именује геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Именује и разликује отворену изатворену изломљену и криву линију. - Уз велику помоћ одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. - Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, али му је потребна помоћ у израчунавању. - Уз помоћ црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Уочава подударне фигуре на датом цртежу, али често греши и потребана му је помоћ. - Уочава симетричне фигуре и често неправилно (потребна му је већа помоћ) допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Уз помоћ користи геометријски прибор. |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
|
||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
МАТЕМАТИКА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Мерење и мере
|
Одличан (5) |
- Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. - Зна самостално и тачно да прочита и запише време на било ком часовнику. - Добро познаје јединице за мерење времена и самостално и тачно то знање примењује у свакодневном животу. - Самостално и тачно именује који месец припада ком годишњем добу. |
Врло добар (4) |
- Зна јединице за мерење дужине и самостално их претвара. - Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине, али је понекад непрецизан. - Зна самостално да прочита и запише време на часовнику, али понекад погреши. - Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце и колико који месец има дана. - Самостално уз мање грешке претвара јединице за мерење времена. - Уз мању помоћ зна да именује који месеци припадају ком годишњем добу. |
|
Добар (3) |
- Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз повремену помоћ. - Мери дужину дате дужи и и црта дуж одређене дужине, али је повремено непрецизан. - Самостално користи прибор за мерење дужине. - Зна да прочита време на дигиталном часовнику и уз помоћ чита време на часовнику са казаљкама. - Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце у години, али му је потребна помоћ у примени. - Самостално и тачно бележи датум. - Самостано чита календар. |
|
Довољан (2) |
- Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз већу помоћ. - Уз помоћ мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. - Уз већу помоћ користи прибор за мерење дужине. - Разликује врсте часовника. - Зна да прочита време на дигиталном часовнику. - Уз помоћ зна да наброји јединице за мерење времена. - Зна који је дан данас, који је био јуче и који ће бити сутра, зана који је сада месец. - Самостално набраја годишња доба. - Зна колико месеци траје једна година и зна да наброји дане у недељи и месеце у години. |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
СВЕТ ОКО НАС | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
2. разред Насеље са околином Моје насељље и околина Меримо време Кретање и оријенртација у простору и времену Материјали око нас Разноврсност природе |
Одличан (5) |
|
Врло добар (4) |
|
|
Добар (3) |
|
|
Довољан (2) |
|
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем |
ЛИКОВНА КУЛТУРА | |||
---|---|---|---|
Оцењивање из обавезног предмета ликовна култура, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу. Оцењује се само рад који је рађен на часу и који се преда на крају часа. | |||
Област | Оцена | Критеријуми | |
|
Одличан (5) |
-Учествује у процесу сценског стваралаштва -Естетско процењивање свог и туђег рада -Учествује у обликовању и уређењу простора у школи, код куће и окружењу -Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује |
|
Врло добар (4) |
-Комбинује различите материјале и технике -Самостално, креативно и маштовито ликовно изражавање -Активан је на часу и има жељу да напредује |
||
Добар (3) |
-Израђује ликовне радове у складу са задатом темом -Напредовање у односу на претходни период -Одабир материјала и коришћење у раду |
||
Довољан (2) |
-Редовно доноси прибор, показује заинтересованост за рад и учествује у групном раду -Повремено ангажовање у раду |
||
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
||
Специфичност наставног процеса и учења у Ликовној културу огледа се у повезаности садржаја свих области, као и у испреплетаности компоненти учења. | |||
МУЗИЧКА КУЛТУРА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Слушање музике Извођење музике
Музичко стваралштво |
Одличан (5) |
-Пева самостално, у пару или групи тражене песме поштујући елементе музике -Самостално, у пару или у групи свира на одређеним Орфовим ритмичким и мелодијским инструментима -Тачно примењује основе музичке писмености -Самостално износи своје мишљење о слушаном делу -Уочава и препознаје динамичке разлике о слушаним композицијама -Осмишљава пратњу /мелодију на задати текст -Самостално креира кореографију -Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује |
Врло добар (4) |
-Зна текстове тражених песама и самостално пева песме по слуху -Уме да свира на одређеним Орфовим ритмичким инструментима -Зна основе музичке писмености -Препознаје композицију коју је раније слушао -Самостално креира покрет -Активан је на часу и има жељу да напредује -Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника |
|
Добар (3) |
-Самостално пева песме по слуху и сопственом избору, уз мању помоћ наставника -Препознаје музичке инструменте у одређеним компоуицијама и разликује народну и уметничку музику -Препознаје различит темпо, динамику и понавља већ осмишљен покрет -Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника |
|
Довољан (2) |
-Пева песме по слуху и сопственом избору, уз већу помоћ наставника -Препознаје музичке инструменте и разликује народну и уметничку музику -Ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника -Повремено ангажовање у раду |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Физичке способности Моторичке вештине
Физичко и здравствено васпитање
|
Одличан (5) |
-Правилно и самостално изводи све активности -Вешто, сигурно и самостално користи справе и реквизите -Зна и поштује правиле игре -Усвојене здрваствено-хигијенске навике и примењује знања из области здравља -Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
Врло добар (4) |
-Самостално изводи активности уз мање грешке -Користи справе уз мању несигурност -Правилно изводи вежбе обликовања -Зна и поштује правила игре -Правилно користи реквизите и справе -Усвојене здрваствено-хигијенске навике и примењује знања из области здравља -Примењује здравствено-хигијенске мере пре |
|
Добар (3) |
-Поштује правила игре -Ради уз помоћ наставника и труди се да правилно користи реквизите, изводи вежбе, користи справе -Показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и делимично их реализује -Усвојене здрваствено-хигијенске навике -Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
|
Довољан (2) |
-Реодовно доноси опрему, -Показује минимум интересовања за физичко-здравствену културу, -Препознаје справе -Планира и организује краткорочне активности на основу задатих услова и ресурса -Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
СРПСКИ ЈЕЗИК | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Књижевност
Језик
Језичка култура
Књижевност
Језик
Језичка култура
|
Одличан (5) |
-У потпуности је савладао садржаје из правописа и граматике. -Самостално примењује правописна и граматичка правила. -Активно учествује на часу током часова анализе текста, самостално изводи закључке. -Течно и изражајно чита са разумевањем (линеарне и нелинеране текстове) и негује читалачке навике. - Показује иницијативу током наставе, понаша се другарски. -Показује иницијативу и креативност у решавању захтева. -Може успешно да ради у различитим групама и врстама задатака. -Поштује и примењује правила лепог говорења и писања. -Редовно и уредно води запис на часу. -Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору. -Редовно израђује домаће задатке. -Истражује и користи различите изворе информација. -Активно учествује у раду давањем конструктивних идеја. |
Врло добар (4) |
-Савладао је садржаје из правописа и граматике. -Примењује правописна и граматичка правила. -Учествује на часу током часова анализе текста и изводи закључке. -Течно чита са разумевањем и негује читалачке навике. -Поштује и примењује правила лепог говорења и писања. -Показује иницијативу и креативност у решавању захтева. -Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору. -Редовно и уредно води запис на часу. -Редовно ради домаће задатке. -Користи различите изворе информација. |
|
Добар (3) |
- Уочава садржаје из правописа и граматике. -У знатној мери примењује и уочава правописна и граматичка правила. - При анализи текста одговара на конкретна питања. -Одговара усмено и писмено на задати захтев. -Чита линеарни текст. -Познаје правила лепог говорења и писања. -Води запис на часу. -Ради домаће задатке. |
|
Довољан (2) |
-Препознаје научене садржаје из правописа и граматике. -Уочава правописна и граматичка правила. -При анализи текста одговара уз подстицај наставника на постављена питања. -Чита текст. -Препознаје правила лепог говорења и писања. -Води запис на часу. - Повремено ради домаће задатке уз већу асистенцију. |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
МАТЕМАТИКА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Бројеви
Геометрија
Мерење и мере
Бројеви
Геометрија
Мерење и мере
|
Одличан (5) |
*ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -самостално излаже и објашњава -разуме их и према потреби обликује својим речима -успоставља односе међу њима *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -зна изрећи сва математичка тврђења и правила -зна их изрећи својим речима -зна их објаснити и правилно их тумачи -самостално доказује тврђења -наводи сопствене примере који потврђују исказано *ПОСТУПЦИ -своје идеје и поступке које примењује образлаже јасно, тачно и потпуно и способан је томе научити друге -користи се властитим идејама и концептима *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -служи се редовно, прецизно и вешто у говору и запису -самостално приказује, анализира, и тумачи податке (таблично, сликовно, графички) *РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА -решава задатке брзо и тачно и са лакоћом -самостално и успешно решава сложене задатке -при решавању сложених проблемских ситуација комбинује познате стратегије или креира сопствене -одабира математичке поступке који највише одговарају задатку и примењује их без грешке и примереном брзином *РАД НА ЧАСУ -концентрисано и марљиво ради на часу -редовно и самостално извршава све постављене задатке |
Врло добар (4) |
*ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -самостално излаже и објашњава -разуме их у потпуности -успоставља односе међу њима *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -зна да изрекне сва математичка тврђења и правила -зна да их изрекне својим речима -зна да их објасни и правилно их тумачи -углавном самостално доказује тврђења -наводи сопствене примере који потврђују исказано *ПОСТУПЦИ -образлаже тачно, јасно, прецизно и потпуно -прихвата и разуме нове идеје и концепте *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -познаје их у потпуности -користи прецизно и вешто у говору и запису -самостално израђује графички приказ -самостално интрпретира и анализира податке са слике или графикона *РАД НА ЧАСУ -концентрисано и марљиво ради на часу -редовно и самостално извршава све постављене задатке - учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје |
|
Добар (3) |
*ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -познаје их и разуме -зна их изрећи и објаснити *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -познаје их -зна их изрећи својим речима -зна их објаснити -зна извести једноставније доказе *ПОСТУПЦИ -поступке које примењује образлаже самостално -објашњења су углавном јасна, тачна и потпуна *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -познаје их у потпуности -служи се често у говору и запису -самостално именује и означава објекте -самостално израђује графички приказ и врши интeрпретацију података *РАД НА ЧАСУ -марљиво ради на часу и самостално решава задатке -ако не разуме тражи помоћ -радо учествује у расправи |
|
Довољан (2) |
*ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -познаје их -зна их изрећи и објаснити *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -препознаје их *ПОСТУПЦИ -поступке које примењује образлаже уз помоћ наставника *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -препознаје и користи уз помоћ -самостално именује и означава објекте -графички приказ и интрпретацију ради уз помоћ *РАД НА ЧАСУ -труди се самостално решавати задатке, ако не разуме тражи помоћ -повремено учествује у расправи |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
ПРИРОДА И ДРУШТВО | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Мој крај Природа, човек, друштво Оријентација у простору и времену Прошлост Кретање Материјали |
Одличан (5) |
|
Врло добар (4) |
|
|
Добар (3) |
|
|
Довољан (2) |
|
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем |
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Моторичке вештине, спорт и спортске дисциплине
Физичка и здравствена култура
|
Одличан (5) |
-Правилно и самостално изводи све активности -Вешто, сигурно и самостално користи справе и реквизите -Зна и поштује правила игре -Усваја здрваствено - хигијенске навике и примењује знања из области здравља -Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
Врло добар (4) |
-Самостално изводи активности уз мање грешке -Користи справе уз мању несигурност -Правилно изводи вежбе обликовања -Зна и поштује правила игре -Правилно користи реквизите и справе -Усваја здрваствено - хигијенске навике и примењује знања из области здравља -Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања |
|
Добар (3) |
-Поштује правила игре -Ради уз помоћ наставника и труди се да правилно користи реквизите, изводи вежбе, користи справе -Показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и делимично их реализује -Усваја здрваствено - хигијенске навике -Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
|
Довољан (2) |
-Редовно доноси опрему -Показује минимум интересовања за физичко-здравствену културу -Препознаје справе -Планира и организује краткорочне активности на основу задатих услова и ресурса -Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања -Одржава личну и колективну хигијену |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
МУЗИЧКА КУЛТУРА | ||
---|---|---|
Област | Оцена | Критеријуми |
Слушање музике Извођење музике
Музичко стваралаштво |
Одличан (5) |
-Пева самостално, у пару или групи тражене песме поштујући елементе музике -Самостално, у пару или у групи свира на одређеним ритмичким и мелодијским инструментима -Тачно примењује основе музичке писмености -Самостално износи своје мишљење о слушаном делу -Уочава и препознаје динамичке разлике о слушаним композицијама -Осмишљава пратњу /мелодију на задати текст -Самостално креира кореографију -Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује |
Врло добар (4) |
-Зна текстове тражених песама и самостално пева песме по слуху -Уме да свира на одређеним ритмичким инструментима -Зна основе музичке писмености -Препознаје композицију коју је раније слушао -Самостално креира покрет -Активан је на часу и има жељу да напредује -Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника |
|
Добар (3) |
-Самостално пева песме по слуху и сопственом избору, уз мању помоћ наставника -Препознаје музичке инструменте у одређеним композицијама и разликује народну и уметничку музику -Препознаје различит темпо, динамику и понавља већ осмишљен покрет -Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника |
|
Довољан (2) |
-Пева песме по слуху и сопственом избору, уз већу помоћ наставника -Препознаје музичке инструменте и разликује народну и уметничку музику -Ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника -Повремено ангажовање у раду |
|
Недовољан (1) |
-Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2). -Не покзаује жељу за напредовањем. |
ЛИКОВНА КУЛТУРА | |
---|---|
Оцењивање из обавезног предмета ликовна култура, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу. Оцењује се само рад који је рађен на часу и који се преда на крају часа. | |
Област | Oценом се изражава |
|
-Ангажовање ученика у настави – редовно доноси прибор, показује заинтересованост за рад и учествује у групном раду -Напредовање у односу на претходни период -Одабир материјала и коришћење у раду -Комбинује различите материјале и технике -Самостално, креативно и маштовито ликовно изражавање -Израђује ликовне радове у складу са задатом темом -Учествује у процесу сценског стваралаштва -Естетско процењивање свог и туђег рада -Учествује у обликовању и уређењу простора у школи, код куће и окружењу |
Специфичност наставног процеса и учења у Ликовној културу огледа се у повезаности садржаја свих области, као и у испреплетаности компоненти учења. |
ОЦЕНА |
ПРОВЕРА ЗНАЊА |
АКТИВНОСТ Домаћи рад |
АКТИВНОСТ Однос према раду и рад |
|
Усмена провера (усвојеност образовних садржаја) |
Писана провера (примена знања) |
|||
(2) довољан |
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -познаје их -зна их изрећи и објаснити *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -препознаје их *ПОСТУПЦИ -поступке које примењује образлаже уз помоћ наставника *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -препознаје и користи уз помоћ -самостално именује и означава објекте -графички приказ и интрпретацију ради уз помоћ |
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА -самостално решава једноставне задатке -једноставне проблемске ситуације решава уз помоћ наставника *ПРИМЕНА ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛА -примењује само у познатим и једноставним ситуацијама уз помоћ наставника *ПРОВЕРА РЕШЕЊА -решења ретко проверава -уочава грешку на коју је упозорен и исправља је уз помоћ |
*ПИСАЊЕ -углавном редовно *НАПИСАНО -непотпуно -делимично тачно -делимично уредно *ПРОВЕРА -углавном зна образложити написано |
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ -показује на подстицај *РАД НА ЧАСУ -труди се самостално решавати задатке, ако не разуме тражи помоћ -повремено учествује у расправи *САРАДЊА -допушта да му други помогну *ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА -труди се да напише све у свеску -на час носи потребан прибор |
(3) добар |
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -познаје их и разуме -зна их изрећи и објаснити *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -познаје их -зна их изрећи својим речима -зна их објаснити -зна извести једноставније доказе *ПОСТУПЦИ -поступке које примењује образлаже самостално -објашњења су углавном јасна, тачна и потпуна *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -познаје их у потпуности -служи се често у говору и запису -самостално именује и означава објекте -самостално израђује графички приказ и врши интeрпретацију података |
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА -самостално, брзо и тачно решава једноставне задатке -сложеније задатке решава спорије уз помоћ наставника -решава једноставне проблемске ситуације *ПРИМЕНА ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛА -самостално их примењује у познатим ситуацијама *ПРОВЕРА РЕШЕЊА -самостално проверава решења -уочава грешку на коју је упозорен и самостално је исправља |
*ПИСАЊЕ - редовно *НАПИСАНО -углавном потпуно -углавном тачно -углавном уредно *ПРОВЕРА -углавном зна образложити написано својим речима |
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ -показује *РАД НА ЧАСУ -марљиво ради на часу и самостално решава задатке -ако не разуме тражи помоћ -радо учествује у расправи *САРАДЊА -прихвата рад у пару и групи *ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА -свеска је уредна и потпуна -на час носи потребан прибор |
(4) врло добар |
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -самостално излаже и објашњава -разуме их у потпуности -успоставља односе међу њима *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -зна да изрекне сва математичка тврђења и правила -зна да их изрекне својим речима -зна да их објасни и правилно их тумачи -углавном самостално доказује тврђења -наводи сопствене примере који потврђују исказано *ПОСТУПЦИ -образлаже тачно, јасно, прецизно и потпуно -прихвата и разуме нове идеје и концепте *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -познаје их у потпуности -користи прецизно и вешто у говору и запису -самостално израђује графички приказ -самостално интрпретира и анализира податке са слике или графа |
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА -решава задатке брзо и тачно -самостално решава сложеније задатке -бира углавном најбоље стратегије за решавање проблема -решава сложеније проблемске ситуације *ПРИМЕНА ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛА -примењује их самостално и тачно *ПРОВЕРА РЕШЕЊА -самостално проверава решења -исправља уочене грешке |
*ПИСАЊЕ - редовно *НАПИСАНО -потпуно -тачно -детаљно -уредно *ПРОВЕРА - зна образложити написано -образлаже јасно, тачно и потпуно |
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ -показује стално *РАД НА ЧАСУ -концентрисано и марљиво ради на часу -редовно и самостално извршава све постављене задатке - учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје *САРАДЊА -радо учествује у заједничком раду ( у пару или групи) -према потреби помаже другима *ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА -свеска је уредна и потпуна -на час долази припремљен |
(5) одличан |
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И ДЕФИНИЦИЈЕ -самостално излаже и објашњава -разуме их и према потреби обликује својим речима -успоставља односе међу њима *ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ -зна изрећи сва математичка тврђења и правила -зна их изрећи својим речима -зна их објаснити и правилно их тумачи -самостално доказује тврђења -наводи сопствене примере који потврђују исказано *ПОСТУПЦИ -своје идеје и поступке које примењује образлаже јасно, тачно и потпуно и способан је томе научити друге -користи се властитим идејама и концептима *МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА -служи се редовно, прецизно и вешто у говору и запису -самостално приказује, анализира, и тумачи податке (таблично, сликовно, графички) |
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА -решава задатке брзо и тачно и са лакоћом -самостално и успешно решава сложене задатке -при решавању сложених проблемских ситуациаја комбинује познате стратегије или креира сопствене -одабира математичке поступке који највише одговарају задатку и примењује их без грешке и примереном брзином *ПРИМЕНА ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛА -знање примењује на нове, сложеније примере и задатке *ПРОВЕРА РЕШЕЊА -самостално проверава решења и то на више начина -самостално уочава и исправља уочене грешке |
*ПИСАЊЕ - редовно -решава додатне задатке *НАПИСАНО -потпуно -све тачно -детаљно -уредно -нове идеје при решавању *ПРОВЕРА - зна образложити написано -образлаже јасно, тачно и потпуно |
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ -изражен -служи се додатним изворима знања и информацијама из различитих медија *РАД НА ЧАСУ -концентрисано и марљиво ради на часу -редовно и самостално извршава све постављене задатке - учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје *САРАДЊА -радо учествује и подстиче заједнички рад ( у пару или групи) - помаже другима *ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА -свеска је уредна и потпуна -на час долази припремљен |