ОШ "ВУК КАРАЏИЋ" - Глоговац, Јагодина
,,Не учимо за школу, него за живот.''
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Видео
  • Контакт
  • Настава на даљину

Мени

  • Почетна
  • Успешни ученици
  • Запослени
  • Организација рада
  • Екскурзије
  • Такмичења
  • Права детета и ученика
  • Распоред школског звона
  • Вести
  • Календар
  • Преузимање
  • Списак уџбеника
  • Годишњи план рада школе 2023 / 2024.
  • Летопис
  • ЗАВРШНИ ИСПИТ 2025.
  • Критеријуми оцењивања
  • Професионална оријентација
  • Информатор о раду
  • Општа акта школе

Предмети

  • Математика
  • Српски језик
  • Физика
  • Физичко и здравствено васпитање

Претрага




Банери





 




























Администрација






Календар

Јул 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Разредна настава-критеријуми оцењивања

Критеријуми оцењивања Стручног већа за разредну наставу за први циклус основног образовања и васпитања – други разред
 
 
Ученици се у току школске године оцењују на следеће начине:
  • Писменим проверама (тестови, контролне вежбе и писмени задаци)
  • Усменом провером
  • Ангажовањем и односом према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...)
Скала бројчаног оцењивања ученика на писменим проверама:
  • од 86%-до 100% одличан (5)
  • од 70%-до 85% врло добар (4)
  • Од 50%-69% добар (3)
  • од 30%-49% довољан (2)
  • испод 30% недовољан (1)
Скала може да варира у циљу мотивисаности ученика и у завсиности од његовог постигнућа али не више од 10%.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1 или ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода уз прилагођавање начина и поступка оцењивања (према Правилнику о оцељивању ученика у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“ број 34/2019, 59/2020 и 81/2020)).
 
 
 
 
Критеријуми оцењивања у настави Српског језика – 2. разред
СРПСКИ ЈЕЗИК
Област Оцена Критеријуми
 
Књижевност
 
 
  • Анализа књижевног дела
  • Усвајање књижевних појмова
 
Језик
 
  • Правопис
  • Граматика
  • Ортоепија
 
Језичка култура
 
  • Слушање
  • Говорење
  • Писање
  • Читање
  • Учење латиничког писма
 
 
 
 
 
 
Књижевност
 
  • Анализа књижевног дела
  • Усвајање књижевних појмова
 
Језик
 
  • Правопис
  • Граматика
  • Ортоепија
 
 
Језичка култура
 
  • Слушање
  • Говорење
  • Писање
  • Читање
  • Учење латиничког писма
Одличан (5) -У потпуности је савладао садржаје из правописа и граматике.
-Самостално примењује правописна и граматичка правила.
- Активно учествује на часу током часова анализе текста, самостално изводи закључке.
-Течно и изражајно чита са разумевањем (линеарне и нелинеране текстове) и негује читалачке навике.
- Показује иницијативу током наставе, понаша се другарски.
-Показује иницијативу и креативност у решавању захтева.
-Може успешно да ради у различитим групама и врстама задатака.
-Поштује и примењује правила лепог говорења и писања.
- Исправно и правилно записује речи и реченица словима латинице
-Редовно и уредно води запис на часу.
-Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору.
-Редовно израђује домаће задатке.
-Истражује и користи различите изворе информација.
-Активно учествује у раду давањем конструктивних идеја.
Врло добар (4) -Савладао је садржаје из правописа и граматике.
-Примењује правописна и граматичка правила.
-Учествује на часу током часова анализе текста и изводи закључке.
-Течно чита са разумевањем и негује читалачке навике.
-Поштује и примењује правила лепог говорења и писања.
-Показује иницијативу и креативност у решавању захтева.
-Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору.
-Редовно и уредно води запис на часу.
-Редовно ради домаће задатке.
-Користи различите изворе информација.
Добар (3) -Уочава садржаје из правописа и граматике.
-У знатној мери примењује и уочава правописна и граматичка правила.
- При анализи текста одговара на конкретна питања.
-Одговара усмено и писмено на задати захтев.
-Чита линеарни текст.
-Познаје правила лепог говорења и писања.
- Правилно записује штампана и писана слова латинице
-Води запис на часу.
-Ради домаће задатке.
Довољан (2) -Препознаје научене садржаје из правописа и граматике.
-Уочава правописна и граматичка правила.
-При анализи текста одговара уз подстицај наставника на постављена питања.
-Чита текст.
-Препознаје правила лепог говорења и писања.
-Води запис на часу.
- Повремено ради домаће задатке уз већу асистенцију.
 
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
 
 
 
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред
МАТЕМАТИКА
Тема: БРОЈЕВИ
Исходи:
На крају разреда ученик ће бити у стању да:
 
– одреди десетице најближе датом броју;
– усмено сабира и одузима бројеве до 100;
– користи појмове чинилац, производ, дељеник, делилац, количник, садржалац;
– примени замену места и здруживање сабирака и чинилаца ради лакшег рачунања;
– усмено множи и дели у оквиру прве стотине;
– израчуна вредност бројевног израза са највише две операције;
– реши текстуални задатак постављањем израза са највише две рачунске операције и провери тачност решења;
– одреди непознати број у једначини са једном аритметичком операцијом;
– одреди делове (облика) дате величине;
– изрази одређену суму новца преко различитих апоена;
– прочита број записан римским цифрама и напише дати број римским цифрама;
– прикаже мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом;
– уочи правило и одреди следећи члан започетог низа;
МАТЕМАТИКА
Област Оцена Критеријуми
 
 
 
 
 
 
Бројеви
 
  • Блок бројева до 100
  • Рачунске операције: сабирање, одузимање, множење и дељење
  • Разломци
 
 
 
 
 
 
 
Одличан (5) - Самостално и тачно решава изразе са две и више рачунских операција.
- Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција.
- Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 именујући при томе чланове рачунских операција ради лакшег и бржег рачунања.
- Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак израчунавања.
- Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења.
- Самостално и тачно решава једначином сложене текстуалне задатке и проверава тачност решења.
- Самостално и тачно аутоматизовано множи и дели у свакодневној примени.
- Самостално и тачно примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција.
- Самостално и тачно решава једначине са две рачунске операције  и објашњава поступак.
- Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења.
- Самостално и тачно решава проблемске задатке на више начина и објашњава своје приступе решавању.
- Самостално и тачно изражава одређену суму новца преко различитих апоена.
- Самостално и тачно записује и чита бројеве римским цифрама и објашњава систем писања бројева римским цифрама.
- Самостално и тачно приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма и на основу тих података реши задатак и провери тачност решења.
- Самостално закључује на основу датих података, уочава правило и одређује следећи члан започетог низа, објашњава правило.
 
Врло добар (4) - Уме да упореди  бројеве по величини  и да прикаже број на датој бројевној полуправој.
- Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100.
- Самостално и тачно  примењује одговарајући математички запис, објашњава  поступак писаног рачунања.
- Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција.
- Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција.
- Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак.
- Самостално и тачно решава једноставне и понекад сложене текстуалне задатке и знада самостално и понекад уз мањи подстицај објасни поступак.
- Самостално и тачно одређује непознати чинилац, дељеник и делилац и објашњава поступак.
- Самостално множи и дели аутоматизовано у оквиру таблице множења.
- Самостално примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција.
- Самостално и тачно решава текстуалне задатке уз помоћ и подстицај код сложених зададатака.
- Зна да изрази одређену суму новца преко различитих апоена, али је несигуран.
- Самостално и тачно чита и записује бројеве римским цифрама.
- Самостално приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма, најчешће зна да реши задатак на основу тих података.
- Самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа.
Добар (3) - Уме да упореди  бројеве по величини  и да прикаже број на датој бројевној полуправој уз мању помоћ.
- Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100, ретко погреши.
- Примењује одговарајући математички запис, објашњава уз минималну помоћ поступак писаног рачунања.
- Примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција, понекад погреши.
- Примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција.
- Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац, али не обашњава поступак.
-Множи и дели у оквиру таблице множења без потпуне аутоматизације, уз повремене грешке које исправља самостално.
-Примењује везу множења и дељења уз повремену помоћ, не именујући при томе чланове рачунских операција.
-Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац, али не објашњава поступак.
- Решава текстуалне задатке, уз несигурност и повремену помоћ, али најчешће разуме и може самостално да постави задатак.
- Именује новчанице, али греши и сам се исправља када изражава суму преко различитих апоена.
- Чита и записује бројеве римским цифрама, понекад греши.
- Приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом, али понекад се деси грешка.
- Најчешће самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа.
Довољан (2) - Броји унапред и уназад до 100.
- Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици.
- Сабира и одузима до  до 100 без аутоматизације уз сталну помоћ, повремено греши у примени одговарајућег математичког записа.
- Уз подршку примењује замену места и здруживање сабирака, често греши у именовању чланова рачунских операција. - - Уз подршку примењује везу сабирања и одузимањау скупу бројева до 100 при чему често греши у именовању чланова рачунских операција.
- Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац уз сталну  помоћ.
- Множи и дели у оквиру таблице множења без аутоматизације, уз сталну помоћ.
- Примењује везу множења и дељења уз сталну помоћ, не именује при томе чланове рачунских операција.
- Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац уз сталну  помоћ.
- Решава једноставне текстуалне задатке уз мању несигурност и сталну помоћ.
- Именује новчанице и уз помоћ зна да изрази суму преко различитих апоена.
- Уз помоћ чита и записује бројеве римским цифрама.
-Уз велику помоћприказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом.
- Уз велику помоћ уочава правило и одређује следећи члан започетог низа.
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред
МАТЕМАТИКА
Тема: ГЕОМЕТРИЈА
Исходи:
На крају разреда ученик ће бити у стању да:
 
  • разликује дуж, полуправу и праву;
  • одреди дужину изломљене линије (графички и рачунски);
  • одреди обим геометријске фигуре;
  • нацрта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи;
  • уочи подударне фигуре на датом цртежу;
  • уочи симетричне фигуре;
  • допуни дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
МАТЕМАТИКА
Област Оцена Критеријуми
 
Геометрија
 
  • Линије, геометријске
  • фигуре и тела
  • Обим и површина
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Одличан (5) - Самостално црта и обележава дуж , праву и полуправу.
- Самостално и тачно мери дужину дужи, и изражава је различитим јединицама мере за дужину.
- Самостално и тачно одређује дужину  изломљене линије графички и рачунски,
- Самостално и тачно израчунава обим када су дужине страница изражене различитим јединицама мере или сам мери дужине страница и рачуна обим.
- Уочава симетричне фигуре  и самостално и прецизно допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
- Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и самостално их црта на основу захтева датих у текстуалном задатку.
Врло добар (4) - Црта и обележава дуж  (када је дата дужина), праву и полуправу.
- Самостално и тачно мери дужину дужи, понекад погреши у изражавању различитим јединицама мере за дужину.
- Именује и самостално црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка)
- Именује и самостално црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку).
- Самостално одређује дужину  изломљене линије графички и рачунски.
- Самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере.
- Самостално црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
- Уочава симетричне фигуре  и самостално допуњава дати цртеж, тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву, али није прецизан.
- Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и црта их на основу захтева датих у текстуалном задатку повремено тражећи помоћ.
- Самостално користи геометриски прибор.
 
Добар (3)
 
 
- Разликује дуж, полуправу и праву и понекад прецизно их црта.
- Самостално мери дужину дужи, али понекад греши.
- Именује и црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка)
- Именује и црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку).
- Зна да одреди дужину изломљене линије графички и рачунски, али повремено греши.
- Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, самостално израчунава обимкада су дужине страница изражене истом јединицом мере уз повремене грешке.
- Самостално, али непрецизно црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
- Самостално уочава подударне фигуре на датом цртежу.
- Уочава симетричне фигуре, уз повремену помоћ допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
- Самостално,али  непрецизно користи геометриски прибор.
Довољан (2) -Разликуједуж, полуправу и праву и уз помоћ их црта.
- Уз помоћ мери дужину дужи.
- Именује геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка)
- Именује геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку).
- Именује и разликује отворену изатворену изломљену и криву  линију.
- Уз велику помоћ одређује дужину изломљене линије графички и рачунски.
- Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, али му је потребна помоћ у израчунавању.
- Уз помоћ црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
- Уочава подударне фигуре на датом цртежу, али често греши и потребана му је помоћ.
- Уочава симетричне фигуре и често неправилно (потребна му је већа помоћ) допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
- Уз помоћ користи геометријски прибор.
 
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред
МАТЕМАТИКА
Тема: МЕРЕЊЕ И МЕРЕ
Исходи:
На крају разреда ученик ће бити у стању да:
  • изрази дужину у различитим јединицама за мерење дужине;
  • измери дужину дужи и нацрта дуж дате дужине;
  • чита и запише време са часовника;
  • користи јединице за време у једноставним ситуацијама.
МАТЕМАТИКА
Област Оцена Критеријуми
Мерење и мере
 
  • Време
  • Дужина
 
 
 
 
 
 
 
Одличан (5) - Самостално мери дужину дате дужи  и црта дуж одређене дужине.
- Зна самостално и тачно да прочита и запише време на било ком  часовнику.
- Добро познаје јединице за мерење времена и самостално и тачно то знање примењује у свакодневном животу.
- Самостално и тачно именује који месец припада ком годишњем добу.
 
Врло добар (4) - Зна јединице за мерење дужине и самостално их претвара.
- Самостално мери дужину дате дужи  и црта дуж одређене дужине, али је понекад непрецизан.
- Зна самостално да прочита и запише време на часовнику, али понекад погреши.
- Набраја  јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце и колико који месец има дана.
- Самостално уз мање грешке претвара јединице за мерење времена.
- Уз мању помоћ зна да именује који месеци припадају ком годишњем добу.
 
 
Добар (3)
 
 
- Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз повремену помоћ.
- Мери дужину дате дужи и и црта дуж одређене дужине, али је повремено непрецизан.
- Самостално користи прибор за мерење дужине.
- Зна да прочита време на дигиталном часовнику и уз помоћ чита време на часовнику са казаљкама.
- Набраја  јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце у години, али му је потребна помоћ у примени.
- Самостално и тачно бележи датум.
- Самостано чита календар.
Довољан (2) - Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз већу помоћ.
- Уз помоћ мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине.
- Уз већу помоћ користи прибор за мерење дужине.
- Разликује врсте часовника.
- Зна да прочита време на дигиталном часовнику.
- Уз помоћ зна да наброји јединице за мерење времена.
- Зна који је дан данас, који је био јуче и који ће бити сутра, зана који је сада месец.
- Самостално набраја годишња доба.
- Зна колико месеци траје једна година и зна да наброји дане у недељи и месеце у години.
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
 
СВЕТ ОКО НАС
Област Оцена Критеријуми
2. разред
Насеље са  околином
 
Моје насељље и околина
Меримо време
Кретање и оријенртација у простору и времену
Материјали око нас
Разноврсност природе
 
 
Одличан (5)
  • Логички повезује узрочно – последичне везе у друштву и природи
  • У потпуности показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Изводи закључке на основу података, огледа...
  • Бави се додатним истраживачким  радом
  • Тумачи графичке  приказе  и има способност да резултате рада прикаже истим
  • Решава проблеме на нивоу стваралачког и критичког мишљења
  • Креативним идејама доприноси успешној реализацији пројекта и различитим облицима рада
  • Води редовно запис са часа и допуњује га илустрацијама, графичким приказима, фотографијама...
Врло добар (4)
  • У великој мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • У великој мери показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Чита графичке приказе и тумачи их
  • Решава поједине захтеве и у знатној мери критички расуђује
  • Припрема се за учешће у пројектима и различитим облицима рада
  • Води редовно запис са часа и допуњује га илустрацијама, графичким приказима, фотографијама...
Добар (3)
  • У знатној мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • У довољној мери показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Чита графичке приказе
  • У већој мери решава појединезахтеве
  • Узима учешће у пројектима  и различитим облицима рада
  • Води редовно и уредно запис у свесци
Довољан (2)
  • У мањој мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • Знања која је остварио су на репродуктивном нивоу уз минималну примену
  • Именује и препознаје друштвене и природне појаве
  • Води запис у свесци, илуструје (представља цртежом)
  • Показује мањи степен активности и ангажовања
  • Води редовно и уредно запис у свесци
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем
 
 
 
 
 
 
 
ЛИКОВНА КУЛТУРА  
Оцењивање из обавезног предмета ликовна култура, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу. Оцењује се само рад који је рађен на часу и који се преда на крају часа.  
Област Оцена Критеријуми
 
  • Облици
  • Споразумевање
  • Ликовне игре
  • Простор
 
  • Материјали
  • Споразумевање
  • Композиција
  • Простор
 
  • Колаж
  • Веживање облика у тродимензионалном простору и равни
  • Сликарски материјали и технике
  • Основне и изведене боје
  • Линија, површина, волумен, боја и простор
  • Амбијент – сценски простор
 
 
Одличан (5)
 
-Учествује у процесу сценског стваралаштва
-Естетско процењивање свог и туђег рада
-Учествује у обликовању и уређењу простора у школи, код куће и окружењу
-Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује
 
 
Врло добар (4)
 
-Комбинује различите материјале и технике
-Самостално, креативно и маштовито ликовно изражавање
-Активан је на часу и има жељу да напредује
 
 
 
Добар (3)
-Израђује ликовне радове у складу са задатом темом
-Напредовање у односу на претходни период
-Одабир материјала и коришћење у раду
 
 
 
Довољан (2)
-Редовно доноси прибор, показује заинтересованост за
рад и учествује у групном раду
-Повремено ангажовање у раду
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
Специфичност наставног процеса и учења  у Ликовној културу огледа се у повезаности садржаја свих области, као и у испреплетаности компоненти учења.  
       
 
 
МУЗИЧКА КУЛТУРА
Област Оцена Критеријуми
Слушање музике
 
Извођење музике
  • Певање
  • свирање
 
Музичко стваралштво
 
 
 
Одличан (5) -Пева самостално,  у пару  или групи тражене песме поштујући елементе музике
-Самостално, у пару или у групи свира на одређеним Орфовим ритмичким и мелодијским инструментима
-Тачно примењује основе музичке писмености
-Самостално износи своје мишљење о слушаном делу
-Уочава и препознаје динамичке разлике о слушаним композицијама
-Осмишљава пратњу /мелодију на задати текст
-Самостално креира кореографију
-Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује
Врло добар (4) -Зна текстове тражених песама и самостално пева песме по слуху
-Уме да свира на одређеним Орфовим ритмичким инструментима
-Зна основе музичке писмености
-Препознаје композицију коју је раније слушао
-Самостално креира покрет
-Активан је на часу и има жељу да напредује
-Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника
Добар (3) -Самостално пева песме по слуху и сопственом избору, уз мању помоћ наставника
-Препознаје музичке инструменте у одређеним компоуицијама  и разликује народну и уметничку музику
-Препознаје различит темпо, динамику и понавља већ осмишљен покрет
-Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника
Довољан (2) -Пева песме по слуху и сопственом избору,  уз већу помоћ наставника
-Препознаје музичке инструменте и разликује народну и уметничку музику
-Ликовно изражава музички  доживљај уз помоћ наставника
-Повремено ангажовање у раду
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
Област Оцена Критеријуми
Физичке способности
 
 
Моторичке вештине
 
  • Ходање и трчање
  • Скакања и прескакања
  • Бацања и хватања
  • Пузања, вишења, упори и пењања
  • Вежбе на тлу
  • Вежбе равнотеже
  • Вежбе са реквизитима
  • Плес и ритмика
  • Полигони
 
 
Физичко и здравствено васпитање
 
  • Култура вежбања и играња
  • Здравствено васпитање
 
 
 
Одличан (5) -Правилно и самостално изводи све активности
-Вешто, сигурно и самостално користи справе и реквизите
-Зна и поштује правиле игре
-Усвојене здрваствено-хигијенске навике и  примењује знања из области здравља
-Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Врло добар (4) -Самостално изводи активности уз мање грешке
-Користи справе уз мању несигурност
-Правилно изводи вежбе обликовања
-Зна и поштује правила игре
-Правилно користи реквизите и справе
-Усвојене здрваствено-хигијенске навике и  примењује знања из области здравља
-Примењује здравствено-хигијенске мере пре
Добар (3) -Поштује правила игре
-Ради уз помоћ наставника и труди се да правилно користи реквизите, изводи вежбе, користи справе
-Показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и делимично их реализује
-Усвојене здрваствено-хигијенске навике
-Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Довољан (2) -Реодовно доноси опрему,
-Показује минимум интересовања за физичко-здравствену културу,
-Препознаје справе
-Планира и организује краткорочне активности на основу задатих услова и ресурса
-Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.

Критеријуме оцењивања за разредну наставу за други разред урадили Данијела Ђуретић и Драган Михајловић.
 
 
 
Критеријуми оцењивања Стручног већа за разредну наставу за први циклус основног образовања и васпитања - трећи разред
 

Ученици се у току школске године оцењују на следеће начине:
  • Писменим проверама (тестови, контролне вежбе и писмени задаци)
  • Усменом провером
  • Ангажовањем и односом према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...)
Скала бројчаног оцењивања ученика на писменим проверама:
  • од 86% до 100% одличан (5)
  • од 70% до 85% врло добар (4)
  • Од 50% до 69% добар (3)
  • од 30% до 49% довољан (2)
  • испод 30% недовољан (1)
Скала може да варира у циљу мотивисаности ученика и у завсиности од његовог постигнућа али не више од 10%.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1 или ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
 
 
 
 
 
 
СРПСКИ ЈЕЗИК
Област Оцена Критеријуми
Књижевност
 
  • Анализа књижевног дела
  • Усвајање књижевних појмова
  • Књижевне врсте
 
Језик
 
  • Правопис
  • Граматика
 
 
Језичка култура
 
  • Слушање
  • Говорење
  • Писање
  • Читање
 
Књижевност
 
  • Анализа књижевног дела
  • Усвајање књижевних појмова
  • Књижевне врсте
 
Језик
 
  • Правопис
  • Граматика
 
 
 
Језичка култура
 
  • Слушање
  • Говорење
  • Писање
  • Читање
Одличан (5) -У потпуности је савладао садржаје из правописа и граматике.
-Самостално примењује правописна и граматичка правила.
-Активно учествује на часу током часова анализе текста, самостално изводи закључке.
-Течно и изражајно чита са разумевањем (линеарне и нелинеране текстове) и негује читалачке навике.
- Показује иницијативу током наставе, понаша се другарски.
-Показује иницијативу и креативност у решавању захтева.
-Може успешно да ради у различитим групама и врстама задатака.
-Поштује и примењује правила лепог говорења и писања.
-Редовно и уредно води запис на часу.
-Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору.
-Редовно израђује домаће задатке.
-Истражује и користи различите изворе информација.
-Активно учествује у раду давањем конструктивних идеја.
Врло добар (4) -Савладао је садржаје из правописа и граматике.
-Примењује правописна и граматичка правила.
-Учествује на часу током часова анализе текста и изводи закључке.
-Течно чита са разумевањем и негује читалачке навике.
-Поштује и примењује правила лепог говорења и писања.
-Показује иницијативу и креативност у решавању захтева.
-Учтиво учествује у слободном и вођеном разговору.
-Редовно и уредно води запис на часу.
-Редовно ради домаће задатке.
-Користи различите изворе информација.
Добар (3) - Уочава садржаје из правописа и граматике.
-У знатној мери примењује и уочава правописна и граматичка правила.
- При анализи текста одговара на конкретна питања.
-Одговара усмено и писмено на задати захтев.
-Чита линеарни текст.
-Познаје правила лепог говорења и писања.
-Води запис на часу.
-Ради домаће задатке.
Довољан (2) -Препознаје научене садржаје из правописа и граматике.
-Уочава правописна и граматичка правила.
-При анализи текста одговара уз подстицај наставника на постављена питања.
-Чита текст.
-Препознаје правила лепог говорења и писања.
-Води запис на часу.
- Повремено ради домаће задатке уз већу асистенцију.
 
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
 
 
 
МАТЕМАТИКА
Област Оцена Критеријуми
Бројеви
 
  • Блок бројева до 1 000
  • Рачунске операције: сабирање, одузимање, множење и дељење
  • Разломци
 
Геометрија
 
  • Линије, геометријске фигуре и тела
  • Обим и површина
 
Мерење и мере
 
  • Маса
  • Време
  • Дужина
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Бројеви
 
  • Блок бројева до 1 000
  • Рачунске операције: сабирање, одузимање, множење и дељење
  • Разломци
 
Геометрија
 
  • Линије, геометријске фигуре и тела
  • Обим и површина
 
Мерење и мере
 
  • Маса
  • Време
  • Дужина
 
 
 
Одличан (5) *ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-самостално излаже и објашњава
-разуме их и према потреби обликује својим речима
-успоставља односе међу њима     
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-зна изрећи сва математичка тврђења и правила
-зна их изрећи својим речима
-зна их објаснити и правилно их тумачи
-самостално доказује тврђења
-наводи сопствене примере који потврђују исказано
*ПОСТУПЦИ
-своје идеје и поступке које примењује образлаже јасно, тачно и потпуно и способан је томе научити друге
-користи се властитим идејама и концептима
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-служи се редовно, прецизно и вешто у говору и запису
-самостално приказује, анализира, и тумачи податке
(таблично, сликовно, графички)   
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА
-решава задатке брзо и тачно и са лакоћом
-самостално и успешно  решава сложене задатке
-при решавању сложених проблемских ситуација комбинује познате стратегије или креира сопствене
-одабира математичке поступке који највише одговарају задатку и примењује их без грешке и примереном брзином
*РАД НА ЧАСУ
-концентрисано и марљиво ради на часу
-редовно и самостално извршава све постављене задатке
 
 
Врло добар (4)  
*ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-самостално излаже и објашњава
-разуме их у потпуности
-успоставља односе међу њима
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-зна да изрекне сва математичка тврђења и правила
-зна да их изрекне својим речима
-зна да их објасни и правилно их тумачи
-углавном самостално доказује тврђења
-наводи сопствене примере који потврђују исказано
 
*ПОСТУПЦИ
-образлаже тачно, јасно, прецизно и потпуно
-прихвата и разуме нове идеје и концепте
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-познаје их у потпуности
-користи прецизно и вешто у говору и запису
-самостално израђује графички приказ
-самостално интрпретира и анализира податке са слике или графикона
 
*РАД НА ЧАСУ
-концентрисано и марљиво ради на часу
-редовно и самостално извршава све постављене задатке
- учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје
 
Добар (3) *ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-познаје их и разуме
-зна их изрећи и објаснити
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-познаје их
-зна их изрећи својим речима
-зна их објаснити
-зна извести једноставније доказе
 
*ПОСТУПЦИ
-поступке које примењује образлаже самостално
-објашњења су углавном јасна, тачна и потпуна
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-познаје их у потпуности
-служи се често у говору и запису
-самостално именује и означава објекте
-самостално израђује графички приказ и врши интeрпретацију података
 
*РАД НА ЧАСУ
-марљиво ради на часу и самостално решава  задатке
-ако не разуме тражи помоћ
-радо  учествује у расправи
 
Довољан (2) *ОСНОВНИ МАТЕМАТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
              ДЕФИНИЦИЈЕ
-познаје их
-зна их изрећи и објаснити
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-препознаје их
 
*ПОСТУПЦИ
-поступке које примењује образлаже уз помоћ наставника
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-препознаје и користи уз помоћ
-самостално именује и означава објекте
-графички приказ и интрпретацију ради уз помоћ
 
*РАД НА ЧАСУ
-труди се самостално решавати задатке, ако не разуме тражи помоћ
-повремено учествује у расправи
 
 
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
 
 
 
 
 
ПРИРОДА И ДРУШТВО
Област Оцена Критеријуми
 
Мој крај
Природа, човек, друштво
Оријентација у простору и времену
Прошлост
Кретање
Материјали
 
 
 
Одличан (5)
  • Логички повезује узрочно – последичне везе у друштву и природи
  • У потпуности показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Изводи закључке на основу података, огледа...
  • Бави се додатним истраживачким  радом
  • Тумачи графичке  приказе  и има способност да резултате рада прикаже истим
  • Решава проблеме на нивоу стваралачког и критичког мишљења
  • Креативним идејама доприноси успешној реализацији пројекта и различитим облицима рада
  • Води редовно запис са часа и допуњује га илустрацијама, графичким приказима, фотографијама...
Врло добар (4)
  • У великој мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • У великој мери показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Чита графичке приказе и тумачи их
  • Решава поједине захтеве и у знатној мери критички расуђује
  • Припрема се за учешће у пројектима и различитим облицима рада
  • Води редовно запис са часа и допуњује га илустрацијама, графичким приказима, фотографијама...
Добар (3)
  • У знатној мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • У довољној мери показује способност примене стечених знања у животним ситуацијама
  • Чита графичке приказе
  • У већој мери решава поједине захтеве
  • Узима учешће у пројектима  и различитим облицима рада
  • Води редовно и уредно запис у свесци
Довољан (2)
  • У мањој мери логички повезује чињенице у друштву и природи
  • Знања која је остварио су на репродуктивном нивоу уз минималну примену
  • Именује и препознаје друштвене и природне појаве
  • Води запис у свесци, илуструје (представља цртежом)
  • Показује мањи степен активности и ангажовања
  • Води редовно и уредно запис у свесци
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
Област Оцена Критеријуми
 
Моторичке вештине, спорт и спортске дисциплине
 
  • Атлетика
  • Спортска гимнастика
  • Основе тимских и елементарних игара
  • Плес и ритмика
  • Полигони
 
Физичка и здравствена култура
 
  • Култура вежбања и играња
  • Здравствено васпитање
 
 
 
Одличан (5) -Правилно и самостално изводи све активности
-Вешто, сигурно и самостално користи справе и реквизите
-Зна и поштује правила игре
-Усваја здрваствено - хигијенске навике и  примењује знања из области здравља
-Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Врло добар (4) -Самостално изводи активности уз мање грешке
-Користи справе уз мању несигурност
-Правилно изводи вежбе обликовања
-Зна и поштује правила игре
-Правилно користи реквизите и справе
-Усваја здрваствено - хигијенске навике и  примењује знања из области здравља
-Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања
Добар (3) -Поштује правила игре
-Ради уз помоћ наставника и труди се да правилно користи реквизите, изводи вежбе, користи справе
-Показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и делимично их реализује
-Усваја здрваствено - хигијенске навике
-Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Довољан (2) -Редовно доноси опрему
-Показује минимум интересовања за физичко-здравствену културу
-Препознаје справе
-Планира и организује краткорочне активности на основу задатих услова и ресурса
-Примењује здравствено - хигијенске мере пре, у току и након вежбања
-Одржава личну и колективну хигијену
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
МУЗИЧКА КУЛТУРА
Област Оцена Критеријуми
Слушање музике
 
Извођење музике
  • Певање
  • свирање
 
Музичко стваралаштво
 
 
 
Одличан (5) -Пева самостално, у пару  или групи тражене песме поштујући елементе музике
-Самостално, у пару или у групи свира на одређеним ритмичким и мелодијским инструментима
-Тачно примењује основе музичке писмености
-Самостално износи своје мишљење о слушаном делу
-Уочава и препознаје динамичке разлике о слушаним композицијама
-Осмишљава пратњу /мелодију на задати текст
-Самостално креира кореографију
-Стално је активан на часу, самосталан у раду и има жељу да напредује
Врло добар (4) -Зна текстове тражених песама и самостално пева песме по слуху
-Уме да свира на одређеним ритмичким инструментима
-Зна основе музичке писмености
-Препознаје композицију коју је раније слушао
-Самостално креира покрет
-Активан је на часу и има жељу да напредује
-Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника
Добар (3) -Самостално пева песме по слуху и сопственом избору, уз мању помоћ наставника
-Препознаје музичке инструменте у одређеним композицијама и разликује народну и уметничку музику
-Препознаје различит темпо, динамику и понавља већ осмишљен покрет
-Самостално ликовно изражава музички доживљај уз помоћ наставника
Довољан (2) -Пева песме по слуху и сопственом избору, уз већу помоћ наставника
-Препознаје музичке инструменте и разликује народну и уметничку музику
-Ликовно изражава музички  доживљај уз помоћ наставника
-Повремено ангажовање у раду
Недовољан (1) -Не покзаује минимум знања у складу са критеријумима за оцену довољан (2).
-Не покзаује жељу за напредовањем.
 
ЛИКОВНА КУЛТУРА
Оцењивање из обавезног предмета ликовна култура, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу. Оцењује се само рад који је рађен на часу и који се преда на крају часа.
Област Oценом се изражава
 
  • Материјали
  • Споразумевање
  • Композиција
  • Простор
 
 
-Ангажовање ученика у настави – редовно доноси прибор, показује заинтересованост за рад и учествује у групном раду
-Напредовање у односу на претходни период
-Одабир материјала и коришћење у раду
-Комбинује различите материјале и технике
-Самостално, креативно и маштовито ликовно изражавање
-Израђује ликовне радове у складу са задатом темом
-Учествује у процесу сценског стваралаштва
-Естетско процењивање свог и туђег рада
-Учествује у обликовању и уређењу простора у школи, код куће и окружењу
Специфичност наставног процеса и учења  у Ликовној културу огледа се у повезаности садржаја свих области, као и у испреплетаности компоненти учења.
 
ПРОЈЕКТНА НАСТАВА
 
Пројектна настава оцењује се тростепеном скалом, при чему се прати: начин како дете учи, степен самосталности у раду, начин остваривања сарадње у процесу учења са другим ученицима и други подаци о ученику битни за праћење.
 
Оцену „Истиче се” добија ученик који сарађује са свим члановима групе, уважава њихове потребе, пажљиво слуша друге, поштује договоре групе, не касни, своје обавезе извршава на време и тачно, поседује знања, показује спремност да прикупља нове информације, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје, често поставља питања која се односе на тему, који је у потпуности посвећен решавању задатка групе, даје предлоге како решавати задатак, лично је мотивисано, са вољом завршава задатке, самоуверено и самостално дете, тражи изазове у учењу, задатке завршава са ентузијазмом, слуша са пажњом,  учествује у дискусијама/активностима, уме да презентује резултате рада.
 
Оцену „Добар” добија ученик који сарађује са члановима групе уз мање тешкоће, повремено има проблема у комуникацији али их самостално решава, своје обавезе извршава уз подсећање и опомињање, поседује извесна знања и повремено суделује у размени идеја, повремено поставља питања која се односе на тему, ученик који уз помоћ наставника и/или осталих чланова групе учествује у решавању задатка, ретко има предлоге како решавати задатак, али кад га добије ради по њему, повремено има активности које не доприносе решавању задатка. Мотивисан је да заврши већину задатака иако неки нису потпуно урађени, с времена на време треба га подсетити да заврши задатак, понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, сарађује у групном раду, уз помоћ ученика или наставника презентује резултате рада.
 
Оцену „Задовољава” добија ученик који  повремено има сукобе у којима напада особе, а не проблем, своје обавезе извршава ретко и делимично, поседује мало знања и показује малу спремност да прикупља нове информације, ретко суделује у размени идеја, ретко поставља питања која се односе на тему, минимално доприноси решавању задатака, нема предлоге како решавати задатке и када добије предлоге слабо их реализује, приводи крају само неколико задатака или непотпуно ради задатке, потребно га је стално или повремено подесћати на започети задатак, ретко мотивисан, заборавља задатке, не довршава их, нетачно ради или са закашњењем, понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, сарађује у групном раду, али не уме или делимично уме да презентује резултате свога рада.
 
 
Осим претходно наведеног потребно и неопходно је константно радити на:
  • степену напредовања ученика;
  • текућем праћењу рада и понашања ученика на часу и ван часа;
  •  праћењу рада ученика у допунском раду и слободним активностима;
  • праћењу уредности ученикових радова;
  • прикупљању података о интересовањима ученика, условима у којима ученик живи и ради и друго.
 
  
СПЕЦИФИЧНИ КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА ЗА 4. РАЗРЕД
 
Српски језик
 
У току школске године из Српског језика ће се оцењивати:
  • Усмени облици провервања;
  • Контролни задаци/вежбе (из граматике, правописа, књижевности);
  • Писмени задаци (2 писмена задатка, у сваком полугодишту по један);
  • Домаћи задаци;
  • Активности и ангажовање на часу, однос према раду, учешће у различитим облицима групног рада.
 
ОЦЕНЕ
ОДЛИЧАН (5)
Књижевност
Ученик чита са разумевањем различите врсте књижевних дела (и остале типове текстова) и потпуно самостално уме да парафразира и опише свој доживљај као и да процени основни тон певања, приповедања или драмске радње и уме да повеже књижевне термине и појмове обрађиване у претходним разредима са новим делима. Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира елементе композиције (строфа, стих, рима; тема, мотив, време и место радње). Зна карактеристике народне и ауторске књижевности, зна разлику између бајке, басне, песме, кратке усмене форме, епика, лирика и уме самостално да их пронађе и докаже у конкретном тексту. Потпуно усваја стилске фигуре-без именовања, препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању (персонификација, поређење, ономатопеја, епитет, контраст и хиперболу). Потпуно усваја књижевне термине и појмове и препознаје их у тексту (песник, преповедач и писац; десетерац). Аргументовано брани постављене тезе током интерпретације књижевног текста, повезује и примењује стечена знања на новим текстовима (тема, порука, главни и споредни ликови, особине ликова, вредновање поступака ликова, узрочно-последично низање мотива; облици казивања: нарација, описивање, дијалог и монолог; дидаскалије и реплика). Критички се осврће на прочитани текст, има развијене способности да процењује, самосталан је и лако долази до решења. Редовно чита школску лектиру и учествује у интерпретацији. На часовима је увек активан и учествује у анализи нових текстова, чита више од оног што је задато и служи се осталим изворима знања.
Језик
Ученик у потпуности са разумевањем усваја наставне садржаје из граматике и на примерима показује да уме потпуно самостално да примени стечена знања и да повеже граматичке појмове обрађене у претходним разредима са новим садржајима. Зна правописна правила (употреба великог слова, састављено и растављено писање речи, интерпункцијски знакови – тачка, упитник, узвичник, запета, наводници; растављање речи на крају реда; писање речце ли и не и доследно их самостално примењује у писаним радовима. Успешно пише по диктату (до 2 грешке) и уме самостално да тачним реченицама одговори на питања (питања отвореног типа).  У потпуности правилно изговара гласове и наглашава речи, интонира реченицу и разговетно чита наглас.
Језичка култура
Говорну поруку изговара потпуном и правилном реченицом и врло успешно користи различите облике усменог изражавања, препричава са и без сажимања и описује, показује логичну и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби (и на теме из свакодневног живота и о доживљају књижевног дела). Писмени радови су садржајно разрађени, тачно написани, композицијски утемељени, занимљиви, креативни и маштовити. Самостално проналази тражене информације у тексту. Уме да драматизује краћи текст. Потпуно успешно гради деминутиве и аугментативе.
ВРЛО ДОБАР (4)
Књижевност
Ученик чита са разумевањем различите врсте књижевних дела (и остале типове текстова) и готово (у потпуности) самостално уме да парафразира и опише свој доживљај као и да одреди основни тон певања, приповедања или драмске радње и готово (у потпуности) уме да повеже књижевне термине и појмове обрађиване у претходним разредима са новим делима. Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције (строфа, стих, рима; тема, време и место радње). Зна карактеристике народне и ауторске књижевности, зна разлику између разлику између бајке, басне, песме, кратке усмене форме, епика, лирика и уме самостално да их пронађе у конкретном тексту. Потпуно усваја стилске фигуре, препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању (персонификација, поређење, ономатопеја, епитет, контраст и хиперболу). Потпуно усваја књижевне термине и појмове и углавном их препознаје у тексту . Аргументовано брани постављене тезе током интерпретације књижевног текста, углавном самостално повезује и примењује стечена знања на новим текстовима (тема, порука, главни и споредни ликови, особине ликова, вредновање поступака ликова, узрочно-последично низање мотива; облици казивања: нарација, описивање, дијалог и монолог; дидаскалије и реплика). Критички се осврће на прочитани текст, има развијене способности да процењује, углавном је самосталан и долази до решења. Редовно чита школску лектиру и учествује у интерпретацији. На часовима је активан и учествује у анализи нових текстова, често чита више од оног што је задато и често се служи осталим изворима знања.
Језик
Ученик у готово потпуности са разумевањем усваја наставне садржаје из граматике и на примерима показује да уме углавном без грешке да примени стечена знања и да углавном без грешке повеже граматичке појмове обрађене у претходним разредима са новим садржајима. Зна правописна правила (употреба великог слова, састављено и растављено писање речи, интерпункцијски знакови; растављање речи на крају реда; писање речца ли и не и доследно их самостално примењује у писаним радовима. Успешно пише по диктату (до 4 грешке) и уме самостално да тачним реченицама одговори на питања (питања отвореног типа). У потпуности правилно изговара гласове и наглашава речи, интонира реченицу и разговетно чита наглас.
Језичка култура
Говорну поруку изговара потпуном и правилном реченицом и успешно користи различите облике усменог изражавања, препричава са и без сажимања и описује, показује логичну и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби (и на теме из свакодневног живота и о доживљају књижевног дела). Писмени радови су садржајно разрађени, углавном тачно написани, композицијски утемељени. Самостално проналази тражене информације у тексту. Успешно и углавном самостално саставља вест, обавештење и кратак извештај. Уме да драматизује краћи текст. Успешно гради деминутиве и аугментативе.
ДОБАР (3)
Књижевност
Ученик чита различите врсте књижевних дела (и остале типове текстова) и делимично уме да парафразира и опише свој доживљај као и да уз помоћ наставника одреди основни тон певања, приповедања или драмске радње. Уз помоћ наставника уме да повеже књижевне термине и појмове обрађиване у претходним разредима са новим делима. Самостално уме да одреди књижевни род и тражи помоћ при одређивању врсте. Уз подстицај одређује неке елементе композиције. Зна карактеристике народне и ауторске књижевности и зна разлику између бајке, басне, песме, кратке усмене форме, епика, лирика. Препознаје  стилске фигуре-без именовања, уз помоћ наставника или вршњака препознаје их у тексту. Делимично усваја књижевне термине и појмове и понекад учествује у интерпретацији. У већини случајева чита школску лектиру и понекад учествује у интерпретацији. На часовима је каткад активан и ретко користи додатне изворе знања.
Језик
Ученик уме да дефинише наставне садржаје из граматике, памти их и репродукује али не учи редовно па греши у примени стечених знања као и у повезивању граматичких појмова обрађених у претходним разредима са новим. Делимично зна правописна правила (употреба великог слова, састављено и растављено писање речи, интерпункцијски знакови; растављање речи на крају реда; писање речце ли и не и делимично их примењује у писаним радовима. Делимично успешно пише по диктату (до 6 грешака) и уме да одговори на питања али реченице нису граматички и правописно тачне (питања отвореног типа). Правилно изговара гласове и понекад греши у наглашавању речи, интонирању реченице и читању наглас.
Језичка култура
Говорну поруку изговара потпуном и правилном реченицом, користи различите облике усменог изражавања, препричава и описује уз помоћ наставника у свим облицима говорних вежби (и на теме из свакодневног живота и о доживљају књижевног дела). Писмени радови су делимично садржајно разрађени, делимично тачно написани, композицијски утемељени. Уз помоћ проналази тражене информације у тексту. Уз помоћ наставника  драматизује краћи текст, гради деминутиве и аугментативе.
ДОВОЉАН (2)
Књижевност
Ученик лоше чита различите врсте књижевних дела (и остале типове текстова) и понекад делимично уме да опише свој доживљај и да уз помоћ наставника понекад одреди основни тон певања, приповедања или драмске радње. Понекад уз помоћ уме да одреди књижевни род и стално тражи помоћ при одређивању врсте. Уз подстицај ретко одређује неке елементе композиције. Разликује народну од ауторске књижевности. Препознаје неке књижевнотеоријске појмове уз подстицај и помоћ. У већини случајева не чита школскулектиру и ретко учествује у интерпретацији. На часовима је ретко активан.
Језик
Ученик ретко уме дефинише наставне садржаје из граматике, делимично их памти и репродукује али ретко учи па не уме примени стечена знања (разликује категорије рода, броја, понекад препознаје основне реченичне чланове; уз помоћ разликује глаголска времена). Прави веће правописне и граматичке грешке. Потребна је стална помоћ наставника. Углавном правилно изговара гласове и углавном греши у наглашавању речи, интонирању реченице и читању наглас.
Језичка култура
Ретко успева да формулише говорну поруку, да каже одабране одломке или књижевне текстове који се уче напамет, да препричава и описује и поред помоћи наставника у свим облицима говорних вежби (и на теме из свакодневног живота и о доживљају књижевног дела). Писмени радови су логички неповезани и садржајно сиромашни али у вези са темом, имају доста већих павописних, граматичких и стилских грешака, али поштује форму. Уз помоћ проналази тражене информације у тексту. Уз помоћ наставника саставља обавештење, и даје пример за деминутиве и аугментативе.
НЕДОВОЉАН (1)
Књижевност
Ученик нема развијено интересовање за читање и ни уз добру мотивацију и помоћ не учествује у интерпретацији. Нема основна књижевнотеоријска знања а због лошег читања не разуме текст. Не чита школску лектиру и не учествује у интерпретацији. На часовима је неактиван.
Језик
Ученик није усвојио наставне садржаје из граматике, не препознаје граматичке категорије. Нема предзнања па тешко прати наставу, пасиван и незаинтересован. Не прихвата помоћ ни савете наставника.
Језичка култура
Не успева да формулише говорну поруку, да каже одабране одломке или књижевне текстове који се уче напамет, да препричава и описује и поред помоћи наставника у свим облицима говорних вежби (и на теме из свакодневног живота и о доживљају књижевног дела). Писмени радови су логички неповезани и садржајно сиромашни и нису у вези са темом, не поштује павописну и граматичку норму. Тешко се изражава а техника читања не задовољава.
 
ОЦЕНА ПИСМЕНИХ ЗАДАТАКА
Све писане провере знања треба писати писаним словима читко и уредно.
ОЦЕНА 5
- Издвајени су битних елемената;
- Елементи су сложени у логичну, јасну и прегледну композицију, видљиве су релације међу елементима;
- Изнети су јасни и аргументовани закључци;
-Поткрепљивање примерима је јасно и довољно;
- Кришћена су различита, адекватна средства представљања.
ОЦЕНА 4
- Издвајена је већина битних елемената;
- Елементи су сложени у композицију, али нису видљиве релације међу елементима;
- Изнети су углавном јасни и аргументовани закључци;
- Поткрепљивање примерима је углавном јасно и довољно;
- Кришћена су адекватна средства представљања.
ОЦЕНА 3
- Издвајени су неки битни елементи;
- Композиција није јасна и потпуна, изостају релације међу елементима;
- Изнети су углавном јасни и аргументовани закључци;
- Поткрепљивање примерима је недовољно или нејасно;
- Средства представљања нису јасно и тачно коришћена.
ОЦЕНА 2
- Издвајени су само основни елементи;
- Композиција је нејасна и непотпуна, изостају релације међу елементима;
- Нису изнети закључци;
- Није поткрепљено примерима;
- Средства представљања нису коришћена.
У табели је дат преглед онога шта на шта треба обратити пажњу приликом оцењивања.
ОЦЕЊИВАЊЕ ПИСМЕНОГ ЗАДАТКА 
ОБЛАСТ ОЦЕЊИВАЊА 
САДРЖАЈ 
(ТЕМА) 
ü Потпуно разрађена тема и доведена до краја; 
ü Детаљи суз...
 
 
МАТЕМАТИКА
 
У току школске године из Математике ће се оцењивати:
  • Усмени облици провервања;
  • Контролни задаци/вежбе (после сваке теме/области);
  • Писмени задаци (2 писмена задатка, у сваком полугодишту по један);
  • Домаћи задаци;
  • Активности и ангажовање на часу, однос према раду, учешће у различитим облицима групног рада.
  • Наставне теме: Бројеви (Скуп природних бројева, Рачунске операције: сабирање, одузимање, множење и дељење, Разломци), Геометрија (линије, геометријске фигуре и тела, Обим и површина), Мерење и мере  (Маса, Време, Дужина, Површина)
 
 
ОЦЕНА
 
                                           ПРОВЕРА ЗНАЊА АКТИВНОСТ
 
Домаћи рад
АКТИВНОСТ
 
Однос према раду и рад
 
Усмена провера
(усвојеност образовних садржаја)
 
Писана провера
(примена знања)
         
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   (2)
довољан
 
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
              ДЕФИНИЦИЈЕ
-познаје их
-зна их изрећи и објаснити
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-препознаје их
*ПОСТУПЦИ
-поступке које примењује образлаже уз помоћ наставника
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-препознаје и користи уз помоћ
-самостално именује и означава објекте
-графички приказ и интрпретацију ради уз помоћ
 
 
 
 
 
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА
-самостално решава једноставне задатке
-једноставне проблемске ситуације решава уз помоћ наставника
*ПРИМЕНА  ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА,  
  ФОРМУЛА
-примењује само у познатим и једноставним ситуацијама уз помоћ наставника
*ПРОВЕРА РЕШЕЊА
-решења ретко проверава
-уочава грешку на коју је упозорен и исправља је уз помоћ
*ПИСАЊЕ
-углавном редовно
 
*НАПИСАНО
-непотпуно
-делимично тачно
-делимично уредно
 
*ПРОВЕРА
-углавном зна образложити написано
 
 
 
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ
-показује на подстицај
 
*РАД НА ЧАСУ
-труди се самостално решавати задатке, ако не разуме тражи помоћ
-повремено учествује у расправи
 
*САРАДЊА
-допушта да му други помогну
 
*ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА
-труди се да напише све у свеску
-на час носи потребан прибор
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(3)
    добар
 
 
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-познаје их и разуме
-зна их изрећи и објаснити
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-познаје их
-зна их изрећи својим речима
-зна их објаснити
-зна извести једноставније доказе
 
*ПОСТУПЦИ
-поступке које примењује образлаже самостално
-објашњења су углавном јасна, тачна и потпуна
 
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-познаје их у потпуности
-служи се често у говору и запису
-самостално именује и означава објекте
-самостално израђује графички приказ и врши интeрпретацију података
 
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА
-самостално, брзо и тачно  решава једноставне задатке
-сложеније задатке решава спорије уз помоћ наставника
-решава једноставне проблемске ситуације
 
*ПРИМЕНА  ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА,  
  ФОРМУЛА
-самостално их примењује у познатим ситуацијама
 
*ПРОВЕРА РЕШЕЊА
-самостално  проверава решења
-уочава грешку на коју је упозорен и самостално је исправља
 
 
 
 
 
 
*ПИСАЊЕ
- редовно
 
 
*НАПИСАНО
-углавном потпуно
-углавном тачно
-углавном уредно
 
 
*ПРОВЕРА
-углавном  зна образложити написано својим речима
 
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ
-показује
 
*РАД НА ЧАСУ
-марљиво ради на часу и самостално решава  задатке
-ако не разуме тражи помоћ
-радо  учествује у расправи
 
 
*САРАДЊА
-прихвата рад у пару и групи
 
 
*ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА
-свеска је уредна и потпуна
-на час носи потребан прибор
 
 
 
 
 
 
 
 
  (4)
врло добар
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-самостално излаже и објашњава
-разуме их у потпуности
-успоставља односе међу њима
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-зна да изрекне сва математичка тврђења и правила
-зна да их изрекне својим речима
-зна да их објасни и правилно их тумачи
-углавном самостално доказује тврђења
-наводи сопствене примере који потврђују исказано
 
*ПОСТУПЦИ
-образлаже тачно, јасно, прецизно и потпуно
-прихвата и разуме нове идеје и концепте
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-познаје их у потпуности
-користи прецизно и вешто  у говору и запису
-самостално израђује графички приказ
-самостално интрпретира и анализира податке са слике или графа
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА
-решава задатке брзо и тачно
-самостално решава сложеније задатке
-бира углавном најбоље стратегије за решавање проблема
-решава сложеније  проблемске ситуације
 
 
*ПРИМЕНА  ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА,  
  ФОРМУЛА
-примењује их самостално и тачно
 
*ПРОВЕРА РЕШЕЊА
-самостално  проверава решења
 -исправља уочене грешке
 
 
*ПИСАЊЕ
- редовно
 
 
*НАПИСАНО
-потпуно
-тачно
-детаљно
-уредно
 
*ПРОВЕРА
- зна образложити написано
-образлаже јасно, тачно и потпуно
 
 
 
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ
-показује стално
 
*РАД НА ЧАСУ
-концентрисано и марљиво ради на часу
-редовно и самостално извршава све постављене задатке
- учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје
 
*САРАДЊА
-радо учествује у заједничком раду ( у пару или групи)
-према потреби помаже другима
 
*ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА
-свеска је уредна и потпуна
-на час долази припремљен
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  (5)
одличан
*ОСНОВНИ МАТЕМТИЧКИ ПОЈМОВИ И     
                 ДЕФИНИЦИЈЕ
-самостално излаже и објашњава
-разуме их и према потреби обликује својим речима
-успоставља односе међу њима
 
 
*ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА, ФОРМУЛЕ
-зна изрећи сва математичка тврђења и правила
-зна их изрећи својим речима
-зна их објаснити и правилно их тумачи
-самостално доказује тврђења
-наводи сопствене примере који потврђују исказано
 
*ПОСТУПЦИ
-своје идеје и поступке које примењује образлаже јасно, тачно и потпуно и способан је томе научити друге
-користи се властитим идејама и концептима
 
 
*МАТЕМАТИЧКИ ЈЕЗИК И СИМБОЛИКА
-служи се редовно, прецизно и вешто у говору и запису
-самостално приказује, анализира, и тумачи податке
(таблично, сликовно, графички)
 
*РЕШАВАЊЕ ЗАДАТАКА
-решава задатке брзо и тачно и са лакоћом
-самостално и успешно  решава сложене задатке
-при решавању сложених проблемских ситуациаја комбинује познате стратегије или креира сопствене
-одабира математичке поступке који највише одговарају задатку и примењује их без грешке и примереном брзином
 
 
*ПРИМЕНА  ТВРЂЕЊА, ПРАВИЛА,  
  ФОРМУЛА
-знање примењује на нове, сложеније примере и задатке
 
 
*ПРОВЕРА РЕШЕЊА
-самостално  проверава решења
и то на више начина                 
 -самостално уочава  и исправља уочене грешке
 
 
*ПИСАЊЕ
- редовно
-решава додатне задатке
 
 
 
 
*НАПИСАНО
-потпуно
-све тачно
-детаљно
-уредно
-нове идеје при решавању
 
 
*ПРОВЕРА
- зна образложити написано
-образлаже јасно, тачно и потпуно
 
 
 
*ИНТЕРЕС ЗА ПРЕДМЕТ
-изражен
 
-служи се додатним изворима знања и информацијама из различитих медија
 
 
 
 
*РАД НА ЧАСУ
-концентрисано и марљиво ради на часу
-редовно и самостално извршава све постављене задатке
- учествује у расправи и предлаже сопствене активности и идеје
 
 
*САРАДЊА
-радо учествује и подстиче  заједнички рад ( у пару или групи)
- помаже другима
 
 
*ИЗВРШАВЊЕ ОБАВЕЗА
-свеска је уредна и потпуна
-на час долази припремљен
 
Домаћи задаци су вероватно најзначајнији и најфреквентнији облик проверавања ученичких знања и умења у настави математике. Задају се углавном после сваког наставног часа без обзира да ли је он час стицања нових знања или час увежбавања и имају за циљ да ученици самосталним радом додатно увежбају наставне садржаје који су рађени на часовима.
 
ПРИРОДА И ДРУШТВО
 
Ученици 4. разреда се из предмета Природа и друштво оцењују на три начина:
4) писмено (после сваке теме);
5) усмено;
6) на основу активности на часу.
 
Оцена на усменом одговарању се формира на основу учениковог одговора углавном на пет постављених питања.
Оцена одличан (5) – ученик савладава градиво из природе и друштва, влада претходно пређеним градивом и примењује научено. Активно учествује на часу током обраде новог градива, износи своје мишљење, самостално изводи закључке. Ученик уме да примени научено градиво кроз разне активности, способан је да се сналази у простору и времену. Показује иницијативу током наставе, понаша се другарски, помаже другим ученицима и пријатељски се односи према другарима, редовно израђује домаће задатке и показује иницијативу и креативност у решавању задатака. Може успешно да ради у различитим групама и врстама задатака.
Оцена врло добар (4) - ученик је способан да функционално усвоји појмове, анализира, класификује, повезује, примени те изведе закључак. Сналази се у различитим облицима рада.
Оцена добар (3) – ученик разуме појмове и чињенице, успоставља везе, може самостално да објасни и наведе појмове и термине из предмета Природа и друштво. Задатке обавља делимично уз помоћ наставника.
Оцена довољан (2) – ученик влада основним појмовима може уз помоћ наставника да објасни њихове везе и значај, уз наставникову подршку је активан на часовима.
Оцена недовољан (1) – ученик нема основно познавање појмова, нити показује жељу да напредује. Домаће задатке не израђује на време и није активан на часу.
 
 
 
 
 
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
 
- Активност и однос ученика према физичком васпитању  – 2 оцене;
- приказ једног од усвојених комплекса вежби обликовања – достигнут ниво постигнућа моторичих знања, умења и навика (напредак у усавршавању технике), 2 оцене;
Приликом оцењивања узима се у обзир способност ученика, степен спретности и умешности.
Ради планирања рада и даљег праћења напредовања ученика, наставник на почетку школске године процењује степен развијености компетeнција ученика у оквиру одређене области. Резултати иницијалног процењивања користе се и као податак за даље унапређивање рада.
Оцену одличан (5) добија ученик који је:
- радом у току школске године побољшао своје моторичке способности и чији резултати знатно превазилазе стандарде доба ученика;
- који у стицању и примени моторичких умења и навика знатно превазилази постављене захтеве по обиму и квалитету и који има веома активан однос према физичком васпитању.
 
Оцену врлодобар (4) добија ученик који:
- радом у току школске године побољшава своје моторичке способности и чији резултати превазилазе стандарде доба;
- који у стицању и примени моторичких умења и навика превазилази постављене захтеве по обиму и квалитету и који има активан однос према физичком васпитању.
 
Оцену добар (3) добија ученик који је:
- радом побољшао у току школске године моторичке способности у границама стандарда, чија су моторичка умења у границама минималних образовних захтева и чији је однос према физичком васпитању задовољавајући.
 
Оцену довољан (2) добија ученик који:
- у току године није побољшао своје моторичке способности, чија су моторичка умења испод утврђених стандарда и који не показује минимум интересовања за физичко васпитање.
 
Оцену недовољан (1) у принципу не би требало да добије ни један ученик.
-Ученик чије су моторичке способности опале, и који не испуњава очекиване стандарде, као и који не показују ни минимум интересовања за одржавање својих моторичких и функционалних способности, а који је здрав, упућује се на корективно-педагошки рад.
 
ЛИКОВНА КУЛТУРА
1. Број оцена по полугодишту минимум 4 – то су оцене урађених радова на дату тему;
2. Оцена за израду паноа, декорисање и припремање новогодишњих честитки, украшавање и припремање паноа у холу школе, помоћ у изради сценографија;
3. Уколико ученик нема развијен таленат узима се у обзир и активност на часу, редовно доношење прибора и однос према предмету.
На сваком часу наставник прозива ученике, уписујући минус онима који немају рад. Три узастопна минуса, без оправданог разлога, доносе ученику јединицу. Пошто се часови ликовне културе одржавају једном недељно, то значи да ученик није радио три недеље заредом. Ученик може јединицу поправити ако покаже даљи континуирани рад.
- На сваком часу наставник оцењује радове уписујући оцену на задњој страни рада.
- После одрађене наставне теме, наставник уноси оцену у Дневник рада. Обично то буде после четири одрађена задатка, а почетком сваког месеца. У току полугодишта број оцена у Дневнику рада варира од дужине извођења наставних тема.  Ученици су увек благовремено обавештени о оцењивању на претходном часу: конкретним задацима које треба донети за оцену.
- Ученик који је оправдано био одсутан, на пример због болести, добиће упуства за накнадно извођење задатка.
- Оцена која се уноси у Дневник рада представља пресек добијених оцена за сваки рад. У току полугодишта, најчешће, ученици су оцењени са четири оцене. Једна од оцена, пред закључивање, даје се као оцена за целокупни рад и однос у том периоду. Таквом оценом се ученик награђује.
- На висину оцене утичу следећи сегменти: оствареност задатка, оригиналност решења, коришћење техника, адаптибилност и креативне импровизације, вербално изражавање ученика у дискусијама естетске анализе, повезивање садржаја са свакодневним животом, препознавање ликовних елемената у уметничким делима, активност на часу, додатна знања и примена на часовима, степен личног развоја, одговорност према предмету, материјални и социјални услови у којима учи и ствара ученик.
-  Неће се позитивно оцењивати кампањски рад. То значи да ученик не би требало себи да дозволи гомилу минуса, а потом да доноси одрађене задатке (најчешће урађене код куће) очекујући високу позитивну оцену. Наставник прати активност ученика током целе школске године и овакво понашање, под изговором да се поседују радови ван рокова оцењивања, нису прихватљиви.
- Ученик који је предао туђи рад, рад који је одрадио родитељ и сл., биће опоменут. Уколико се таква пракса настави, биће оцењен недовољном оценом.
 
 
 
Сваки рад (цртеж, слика и тд.) оцењује се једном оценом у коју улази:
1)      оствареност циљева, општих и посебних, односно стандарда;  да ли је  урађен предвиђени задатак – 50% оцене;
2)      заинтересованост и посвећеност (труд и ангажованост на сваком часу) – 30% оцене;
3)      маштовитост и оригиналност – 10% оцене – важно је да сваки ученик прикаже идеју на свој начин. Прецртавање од  других, са табле и примера, на овом часу није пожељно и неће бити добро прихваћено;
4)      напредовање у односу на претходни период  – 10% оцене.
 
Оцењивање се врши према броју бодова, а на основу постављених општих критеријума за оцењивање.
Оцена за ангажовање на часу може да се добије на сваком часу за учествовање у полемикама око уметничких питања, креативне идеје и добре одговоре. Процењују се разумевање суштине ликовне проблематике, вештине изражавања и саопштавања. Ове оцене могу значајно да поправе стање при закључивању оцене на полугодишту и крају школске године.
 
МУЗИЧКА КУЛТУРА
 
Ученик мора да има најмање 2 оцене. Следеће категорије се оцењују посебно, а све заједно чине закључну оцену.
Оцењивање ученика на часовима музичке културе спроводи се усменим путем и практично кроз свирање и певање.
За оцену одличан (5) – ученик поседује знања која зна да примењује у пракси, зна логички да закључује и повезује градиво са животом око нас, зна основе музичке писмености (у зависности од разреда у којем се налази), уме самостално или у пару да свира и/или самостално и у групи да пева тражене песмице поштујући елементе музике које зна, зна текстове тражених песмица, уме да свира на Орфовим ритмичким инструментима, уме да изнесе своје мишљење о слушаном делу, уме да препозна звук и изглед инструмената који се обрађују у току одређеног разреда, активан је на часовима, има жељу да научи и напредује.
За оцену врло добар (4) – ученик поседује знања која зна да примењује у пракси, уз малу помоћ наставника може да повезује градиво са животом око нас, зна основе музичке писмености (у зависности од разреда у којем се налази) али не зна да их употреби правилно и повезано, уме самостално да свира и самостално или у групи да пева тражене песмице поштујући углавном све елементе музике које зна, зна текстове тражених песмица, уме да свира на одређеним Орфовим ритмичким инструментима, уз малу помоћ наставника уме да изнесе своје мишљење о слушаном делу, уме да препозна звук и изглед инструмената који се обрађују у току одређеног разреда, активан је на часовима, има жељу да научи и напредује.
За оцену добар (3) – уз наставникову помоћ може да повезује знања која има, зна минималне основе музичке писмености (у зависности од разреда у којем се налази) али не зна да их употреби правилно и повезано, уме да свира мелодију без ритма уз наставникову помоћ, делимично зна текст обрађених песмица, уме да свира само на појединим Орфовим ритмичким инструментима али уз наставникову помоћ, уз помоћ наставника уме да изнесе своје мишљење о слушаном делу, уз наставникову помоћ може да препозна звук и изглед инструмената који се обрађују у току одређеног разреда, често изостаје жеља за радом и напретком.
За оцену довољан (2) – има минимална знања из градива које се обрађује, делимично зна текст обрађених песмица, уме да свира само на појединим Орфовим ритмичким инструментима али уз наставникову помоћ, уз помоћ наставника уме да изнесе своје мишљење о слушаном делу, изостаје жеља за радом и напретком.
Оцена недовољан (1) – Нема основног знања градива, не уме да свира ни на ритмичким ни на мелодијским инструментима, не зна да отпева ниједну песму која је обрађена на часу, изостаје активности на часу, нема жељу за радом и напретком.
 
Оцењивање није искључиво везано за оцену музичких способности већ и у функцији награде за интересовање, активност и љубав према музици. Сваки ученик се приликом оцењивања извођења музике оцењује спрам својих могућности али и спрам личног залагања, труда, рада и активности на часу. На часу се индиректно оцењује и вреднује доношење прибора за рад, понашање и дисциплина ученика на часу, помоћ осталим ученицима приликом израде неког задатка, активност и труд.
 
ПРОЈЕКТНА НАСТАВА
 
Пројектна настава оцењује се тростепеном скалом, при чему се прати: начин како дете учи, степен самосталности у раду, начин остваривања сарадње у процесу учења са другим ученицима и други подаци о ученику битни за праћење.
 
Оцену „Истиче се“ добија ученик који сарађује са свим члановима групе, уважава њихове потребе, пажљиво слуша друге, поштује договоре групе, не касни, своје обавезе извршава на време и тачно, поседује знања, показује спремност да прикупља нове информације, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје, често поставља питања која се односе на тему, који је у потпуности посвећен решавању задатка групе, даје предлоге како решавати задатак, лично је мотивисано, са вољом завршава задатке, самоуверено и самостално дете, тражи изазове у учењу, задатке завршава са ентузијазмом, слуша са пажњом,  учествује у дискусијама/активностима, уме да презентује резултате рада.
Оцену „Добар“ добија ученик који сарађује са члановима групе уз мање тешкоће, повремено има проблема у комуникацији али их самостално решава, своје обавезе извршава уз подсећање и опомињање, поседује извесна знања и повремено суделује у размени идеја, повремено поставља питања која се односе на тему, ученик који уз помоћ наставника и/или осталих чланова групе учествује у решавању задатка, ретко има предлоге како решавати задатак али кад га добије ради по њему, повремено има активности које не доприносе решавању задатка. Мотивисано је да заврши већину задатака иако неки нису потпуно урађени, с времена на време треба га подсетити да заврши задатак, понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, сарађује у групном раду, уз помоћ ученика или наставника презентује резултате рада.
 
Оцену „Задовољава“ добија ученик који  повремено има сукобе у којима напада особе а не проблем, своје обавезе извршава ретко и делимично, поседује мало знања и показује малу спремност да прикупља нове информације, ретко суделује у размени идеја, ретко поставља питања која се односе на тему, минимално доприноси решавању задатака, нема предлоге како решавати задатке и када добије предлоге слабо их реализује, приводи крају само неколико задатака или непотпуно ради задатке, потребно га је стално или повремено подесћати на започети задатак, ретко мотивисано, заборавља задатке, не довршава их, нетачно ради или са закашњењем, понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, сарађује у групном раду, али не уме или делимично уме да презентује резултате свога рада
 
 
Осим претходно наведеног потребно и неопходно је константно радити на:
  • степену напредовања ученика;
  • текућем праћењу рада и понашања ученика на часу и ван часа;
  •  праћењу рада ученика у допунском или додатном раду и слободним активностима;
  • праћењу уредности ученикових радова;
  • прикупљању података о интересовањима ученика, условима у којима ученик живи и ради и друго.
 

Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај