Ученик се оцењује најмање 2 пута у полугодишту (у петом разреду када је фонд часова један час) и 4 пута у полугодишту (од 6. до 8. разреда, када је фонд часова два часа недељно.
Ученик се оцењује на осноову:
- усмене провере постигнућа,
- писмене провере постигнућа,
- праћењем активности на часу, кроз израду домаћих задатака и немих карата, као и употреба атласа и географских карата.
Сваку оцену (област) ученици могу да поправе.
Ученик се оцењује бројчано на основу остварености исхода, самосталности и ангажовања ученика:
ученик који у потпуности усвојио основна, проширена и продубљена знања, умења и вештине, уочава битно, логички повезује чињенице и појмове, самостално закључује, критички расуђује, самостално проналази појмове на географској карти, добија оцену одличан (5);
ученик који у потпуности усвојио основна знања, умења и вештине и више од половине проширених и продубљених знања, уочава битно, логички повезује чињенице и појмове, уз малу помоћ наставника долази до закључка, критички расуђује, самостално проналази појмове на географској карти; добија оцену врло добар (4);
ученик који је у целини усвојио основна знања, умења и вештине, и половину проширених знања, умења и вештина, а према програму предмета, да уз помоћ наставника схвати значење научених садржаја, објашњења и да их повезује, уз помоћ наставника уочава битно, уз помоћ наставника проналази битне појмове на географској карти, добија оцену добар (3);
ученик који је усвојио основна знања,умења и вештине, према програму предмета, ученик испољава потешкоће у анализи чињеница, података, њиховом уопштавању и закључивању, има тешкоћа у усменом и писменом изражавању, , не сналази се у новим ситуацијама, уз велику помоћ наставника проналази основне појмове на карти, добија оцену довољан (2);
ученик који ни уз помоћ наставника није савладао основно знање, умење и вештине, добија оцену недовољан (1).
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.