Критеријуми и елементи оцењивања у настави информатика и рачунарство
Основне школе „Вук Караџић“ Глоговац
Из предмета информатика и рачунарство, ученик мора да има најмање 2 оцене. Ученици се оцењују писмено, усмено и кроз практичан рад. Бележе се активности и ангажовање на часу, као и њихов однос према раду. Сваку оцену (област) ученици могу да поправе и закључна оцена се изводи на основу аритметичке средине свих оцена у току полугодишта.
Остваривање исхода у самосталном раду, као и однос према раду, залагање и активност ученика:
ученик који у потпуности усвојио основна, проширена и продубљена знања, умења и вештине, уочава битно, логички повезује чињенице и појмове, самостално закључује, критички расуђује, самостално извршава додељене задатке и примењује стечена знања и вештине из области Рачунарства и информатике (Информационо-комуникационе технологије, Дигитална писменост, Рачунарство) - добија оцену одличан (5);
ученик који у потпуности усвојио основна знања, умења и вештине и више од половине проширених и продубљених знања, уочава битно, логички повезује чињенице и појмове, уз малу помоћ наставника долази до закључка, критички расуђује, самостално извршава додељене задатке и примењује стечена знања и вештине из области Рачунарства и информатике (Информационо-комуникационе технологије, Дигитална писменост, Рачунарство) - добија оцену врлодобар (4);
ученик који је у целини усвојио основна знања, умења и вештине, и половину проширених знања, умења и вештина, а према програму предмета, да уз помоћ наставника схвати значење научених садржаја, објашњења и да их повезује, уз помоћ наставника уочава битно, уз помоћ наставника извршава додељене задатке и примењује стечена знања и вештине из области Рачунарства и информатике (Информационо-комуникационе технологије, Дигитална писменост, Рачунарство) - добија оцену добар (3);
ученик који је усвојио основна знања,умења и вештине, према програму предмета, ученик испољава потешкоће у анализи чињеница, података, њиховом уопштавању и закључивању, има тешкоћа у усменом и писменом изражавању, не сналази се у новим ситуацијама, уз велику помоћ наставника извршава додељене задатке и примењује стечена знања и вештине из области Рачунарства и информатике (Информационо-комуникационе технологије, Дигитална писменост, Рачунарство) - добија оцену довољан (2);
ученик који ни уз помоћ наставника није савладао основно знање, умење и вештине, добија оцену недовољан (1).
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.