ОШ "ВУК КАРАЏИЋ" - Глоговац, Јагодина
,,Не учимо за школу, него за живот.''
  • Почетна
  • О школи
  • Галерија
  • Видео
  • Контакт
  • Настава на даљину

Мени

  • Почетна
  • Успешни ученици
  • Запослени
  • Организација рада
  • Екскурзије
  • Такмичења
  • Права детета и ученика
  • Распоред школског звона
  • Вести
  • Календар
  • Преузимање
  • Списак уџбеника
  • Годишњи план рада школе 2023 / 2024.
  • Летопис
  • ЗАВРШНИ ИСПИТ 2025.
  • Критеријуми оцењивања
  • Професионална оријентација
  • Информатор о раду
  • Општа акта школе

Предмети

  • Математика
  • Српски језик
  • Физика
  • Физичко и здравствено васпитање

Претрага




Банери





 




























Администрација






Календар

Јул 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031


Техника и технологија-критеријуми оцењивања

КРИТЕРИЈУМИ И ЕЛЕМЕНТИ ОЦЕЊИВАЊА У НАСТАВИ - ПРЕДМЕТ ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА

 

Ученик се оцењује најмање 4 пута у полугодишту. 
Оцењивање се врши усмено, кроз практичан рад (израда техничких цртежа и макета/модела од различитих материјала) и евентуално писмено (петнаестоминутне провере знања). 
Наставник бележи активности и ангажовање на часу, као и учеников однос према раду. 
Сваку оцену (област) ученици могу да поправе и закључна  оцена се изводи 
на основу аритметичке средине свих оцена у току полугодишта.

 

Оцену одличан (5) добија ученик који:

 

- у потпуности показује способност трансформацијезнања и примене у свим областима;
- у потпуности пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који су заснoвани наподацима;
- самостално решава проблеме;
- показује изузетну самосталност код израде техничких цртежа, 
примењује правила котирања код израде техничких цртежа;
- самостално израђује практичне радове поштујући принципе 
економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата
 и машина примењујући процедуре у складу са принципима безбедности нараду;
- учествује у успостављању критеријума за вредновање,
 
процењује свој рад и рад других и предлажеунапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене 
макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;

 

Оцену врло добар (4) добија ученик који:

 

- у великој мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који се заснивају наподацима;
- самостално решава проблеме;
- показује велику самосталност код израде техничких цртежа, 
примењује правила котирања код израдетехничких цртежа;
- самостално израђује практичне радове поштујући принципе 
економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина 
примењујући процедуре у складу са принципима безбедности нараду;
- учествује у успостављању критеријума за вредновање, 
процењује свој рад и рад других и предлаже унапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене 
макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;

 

Оцену добар (3) добија ученик који: 

 

- у довољној мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- у довољној мери изводи закључке  који се заснивају наподацима;
- делимично самостално решава поједине проблеме;
- показује делимични степен активности и ангажовања;
- делимично показује самосталност код израде техничкихцртежа;
- делимично примењујеправила котирања код израдетехничких цртежа;
- делимично показује самосталност када израђујепрактичне радове

поштујући принципе економичног искоришћењаматеријала и 

рационалног одабира алата и машина, примењујућипроцедуре у складу

са принципима безбедности на раду;

- учествује у успостављању критеријума за вредновање, 
процењује свој рад и рад других и предлажеунапређења постојеће макете/модела;
- самостално одређује реалну вредност израђене 
макете/модела укључујући и оквирну процену трошкова;

 

Оцену довољан (2) добија ученик који: 

 

- знања која је остварио су на нивоу репродукције, узминималну примену;
- у мањој мери пoвeзуje чињeницe и пojмoвe - искључиво уз подршку наставника 
изводи закључке који сезаснивају на подацима;
- понекад је самосталан у решавању проблема;
- показује мањи степен активности и ангажовања;
- искључиво уз помоћ наставника примењује правила котирања 
код израде техничких цртежа и практичних радова;
- уз помоћ наставника одређује реалну вредност израђене 
макете/модела укључујући и оквирну проценутрошкова;

 

 

Недовољан (1) добија ученик који: 

 

- знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује 
способност репродукције и примене;
- не изводи закључке који се заснивају на подацима;
- критички не рaсуђуje;
- не показује интересовање за учешће у активностиманити ангажовање;
- не показује интересовање за израду техничких цртежа и практичних радова;

 

Уколико ученик стиче образовање и васпитање по 
ИОП-у 1, 
оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, 
уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.

Уколико ученик стиче образовање и васпитање по 
ИОП-у 2, 
оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, 
који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, 
уз прилагођавањеначина и поступка оцењивања.

 

Наставник Горан Миленковић

 


Пројекат Наша Школа (nasaskola.rs) © Академија Филиповић
Нека права задржана. Администратори школа су одговорни за објављени садржај